מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"חיזבאללה בבלבלה, ספג את המכה הקטלנית בהיסטוריה שלו"

"לא חייבים להיכנס ישירות ללבנון כדי לכבוש את לבנון. זה יכול להיות גם באיגוף ימי וגם באיגוף מזרחי"

"חיזבאללה בבלבלה, ספג את המכה הקטלנית בהיסטוריה שלו"
ההרס בביירות צילום: רשתות ערביות

אלוף (מיל') יפתח רון-טל, לשעבר מפקד זרוע היבשה של צה"ל, העריך האם כדאי לצה"ל להיכנס לפעולה קרקעית בלבנון. זאת על רקע המצבה הנוכחי: "במילה אחת - כן. אני מדבר על התמרון הקרקעי כבר הרבה מאוד זמן".

הוא הוסיף: "אני מדבר על תמרון קרקעי הרבה מאוד זמן. אני בודק את הפעולות בשטח אל מול השגת המטרות. המטרה האסטרטגית שנקבעה לזירה הלבנונית מאוד מאוד ברורה – לאפשר לתושבים לחזור הביתה בבטחה לאחר שתשונה המציאות המבצעית. יכולים לדבר כמה שרוצים, אבל אם רוצים להשיג את המטרה הזאת יש להיכנס".

לדבריו, "חיזבאללה ב'בלבלה'. הם חטפו את המכה הכי קטלנית בהיסטוריה של הארגון הזה, ונוצרה פה הזדמנות אסטרטגית. בכל יום שיעבור חיזבאללה מתארגן. השרידות היא לב התכונות של כל ארגון טרור, הוא יודע להתארגן, תראה מה קורה בחמאס. ההזדמנות הזאת בידינו, אבל להזדמנות הזאת יש פג תוקף. אנחנו חייבים לדעת להכין את התמרון ולבצע אותו. המכות האוויריות עכשיו על לבנון בנויות בשתי תכליות: פגיעה ביכולות, ולצד זה חיל האוויר מכין את התמרון. הוא משקיע המון בדרום לבנון. אתם שואלים אותי אם יהיה תמרון: אני אומר כן".

ומדוע חשוב בעיניו לתמרן בתוך שטח לבנון? הוא הסביר: "תכליתו של התמרון הוא לפנות את החיזבאללה מהדרום באמצעות כרוזים והפצצות מהאוויר. איך אפשר לעשות את זה? מה שחווינו בעזה יש גם בדרום לבנון ואם אנחנו יודעים על זה, אנחנו יודעים על זה חלקית".

"יש לנו בארסנל הפתעות טקטיות גם לתמרון"

רון טל התייחס לאיום אחר שאינו רקטי שיש לתת עליו את הדעת: "יש להם אמצעי לחימה, גם הנ"ט, צריך לפרק את זה. עיקר הפגיעות בבתים סמוכי הגדר הם טילי נ"ט. כיפת ברזל לא רלוונטית לזה, ויורים אותו על בתים בכינון ישיר. יש שם אנשי רדואן שרובם תושבי האזור. חייבים לחסל אותם או להבריח אותם. משנים את הקונספציה, ולא נותנים להם בשום אופן לבנות את עצמם מחדש".

"יש לנו בארסנל הפתעות טקטיות גם לתמרון. מי האמין שב-1982 ניקח אוגדה שלמה, אוגדה 96, וננחת איתה באוואלי, והיא תפגוש את כוחות צה"ל אחרי שהם כבשו את צידון. לא חייבים להיכנס ישירות ללבנון כדי לכבוש את לבנון. זה יכול להיות גם באיגוף ימי וגם באיגוף מזרחי. ברור שזאת תהיה מלחמה קשה, אבל אין דרך אחרת להשיג את מטרת המלחמה. זאת מטרה כל כך צודקת וכל כך מתבקשת".

חיזבאללה לבנון מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל יפתח רון טל

art

 צבע אדום