מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בזמן הקרוב: מתווה ההסדרה בין ישראל לחיזבאללה יוצג לשני הצדדים

את המגעים מובילות ארצות הברית, צרפת, ובריטניה, ועיקרם מתנהלים בניו יורק, בשולי עצרת האו"ם. הנחת העבודה של המתווכות היא שחיזבאללה מעוניין בהסכם

בזמן הקרוב: מתווה ההסדרה בין ישראל לחיזבאללה יוצג לשני הצדדים
תקיפה ישראלית בדרום לבנון צילום: רשתות ערביות

גורם המעורה בפרטי מתווה ההסדרה בין ישראל לחיזבאללה אמר כי המתווה יוצג לשני הצדדים בזמן הקרוב. כך דווח היום (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11. 

את המגעים מובילות ארצות הברית, צרפת, ובריטניה, ועיקרם מתנהלים בניו יורק, בשולי עצרת האו"ם. גורמים המעורים במגעים מסרו לכאן חדשות: "מדובר במגעים אינטנסיביים. לא מעט רעיונות הועלו - והמטרה היא לייצר מתווה שארצות הברית תציג לשני הצדדים".

אחד הרעיונות שנדונו: הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה בשלב ראשון כדי לאפשר מגעים אינטנסיביים. הנחת העבודה של המתווכות היא שחיזבאללה מעוניין בהסכם.

על פי גורם ישראלי, "נתניהו נתן אור ירוק לשיחות ההסדרה, בין היתר - לצורך לגיטימציה בין-לאומית לפעולה הישראלית הצבאית כעת בלבנון". גורם נוסף המעורה במגעים: "הסדר מול חיזבאללה, יצטרך לכלול 'משהו' גם בעניין עזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד - אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מנחיתים על חיזבאללה מכות שהוא לא דמיין, עושים זאת בעוצמה, עושים זאת בתחבולה. מבטיח לכם - אנחנו לא ננוח עד שהם יחזרו הביתה".

מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה ישראל

art

 צבע אדום