מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המתווה המלא של ההפגנה בארה"ב נחשף: רבבות יתכנסו בלייקווד

בהוראת גדולי ישראל בארה"ב, המעמד, שיכלול גם מעמד תפילה נוכח מצב המלחמה בארץ, ייערך בהשתתפות בנות הסמינרים, בני הישיבות, וילדי הת"ת הבוגרים. מארגני המעמד: "המסר שלנו לבני א"י: נמשיך לעמוד לצידכם, הן ברוח והן בממון, כדי שהתורה לא תיפגע ושלא יהיה ח"ו בחור אחד שיתפתה להתגייס"

המתווה המלא של ההפגנה בארה"ב נחשף: רבבות יתכנסו בלייקווד
הרחובות בארה"ב עם קמפיין ההפגנה צילום: באדיבות המצלם

זה סופי: הפגנת הענק שתוכננה בארה"ב נגד גזירת הגיוס תיערך ביום ראשון הקרוב. ההפגנה שתוכננה לתחילת השבוע, נדחתה ברגע האחרון בעקבות בעיות אבטחה נוכח הציבור הענק שביקש להשתתף בה - מה שלא אפשר את קיום המעמד בצורה המתוכננת.

המתווה שעליו סוכם אמש בוועידה מיוחדת של גדולי ישראל באמריקה היא קיום ההפגנה במתחם ענק במרכז לייקווד. במקביל ייערכו עוד מעמדים מקומיים במדינות נוספות ברחבי העולם שהמעמד יועבר אליהם בשידור חי.

כזכור, מרנן ורבנן גדולי הדור וראשי הישיבות מא"י שיגרו איגרת תמיכה מיוחדת לבאי המעמד שבו הם העלו על נס את החשיבות שבלכידות כל עם ישראל נוכח האיום שמרחף על בני הישיבות באה"ק. על מכתבי התמיכה חתמו פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, ראש הישיבה הגר"ד לנדו, רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, ר"י תפרח הגר"א פילץ, ר"י עטרת שלמה הגר"ח פיינשטיין ור"י חברון הגר"ד כהן.

בימים האחרונים התמיכה בהפגנה התרחבה עוד יותר עם חתימתם של האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מצאנז, האדמו"ר מסלונים, האדמו"ר מרחמסטריווקא, בנוסף חתמו הגר"ש זעפרני והגר"א סאלים. במכתבים כותבים הרבנים דברי חיזוק למשתתפים ומרחיבים על החשיבות להשמיע קול מחאה "מסוף העולם ועד סופו" נגד גזירת הגיוס.

בהוראת גדולי ישראל הוחלט לאפשר גם השתתפות נשים במעמד, כאשר גם בנות הסמינרים ובני הישיבות ישתתפו בזמן בין הסדרים, מיד אחרי תפילת מנחה בשעה 13:30. המעמד יכלול אמירת סליחות, קבלת עול מלכות שמיים, ודברי חיזוק מאת גדולי הרבנים.

"העצרת מיועדת במטרה לתמוך בעולם התורה נוכח ניסיונות הגיוס הבלתי פוסקים" אומרים מארגני העצרת. "דווקא בתקופה זו, בה עם ישראל זקוק לרחמי שמים מרובים יש צורך לחזק ולהתחזק נוכח האיומים על פך השמן הטהור של עולם התורה. אנחנו אומרים לבני הישיבות בארץ ישראל: נמשיך לעמוד לצידכם, הן ברוח והן בממון, כדי שהתורה לא תיפגע ושלא יהיה ח"ו בחור אחד שיתפתה להתגייס".

באדיבות המצלם
המודעה על העצרת | באדיבות המצלם

גזירת הגיוס לייקווד

art

 צבע אדום