מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זעזוע בקהילה: טיל פגע והשחית מצבות בבית העלמין היהודי "שמענו בום עצום"

בקהילה היהודית בז'פרוז'ה אוקראינה, נדהמו הבוקר לגלות כי טיל פגע בחלקה היהודית הגדולה בבית העלמין המקומי, וחילל עשרות מצבות | רב העיר הרב נחום ערנטרוי: "כאב גדול"

זעזוע בקהילה: טיל פגע והשחית מצבות בבית העלמין היהודי "שמענו בום עצום"
עשרות מצבות חוללו צילום: באדיבות המצלם

יהודי העיר ז'פרוז'ה באוקראינה, המכונה גם 'עיר הגרעין', קיבלו הבוקר, יום רביעי, בצער גדול את הדיווח שטיל גדול פגע פגיעה ישירה בחלקה היהודית בבית העלמין המקומי, בה קבורים קרוב לעשרת אלפים יהודים מכל רחבי המחוז. 

הטיל נפל הלילה, כחלק ממתקפה קשה על ז'פרוז'ה. לפחות שני בתים של יהודים מהקהילה נפגעו, אולם יושביהם ניצלו. "שמענו בום עצום. נכנסו רסיסים פנימה לתוך הבית ובנס גדול רק החלונות נפגעו, המזוזה שמרה עלינו", סיפר אחד מיהודי הקהילה שביתו נפגע. 

הקהילה היהודית בז'פרוז'ה נחשבת לאחת הקהילות העתיקות באוקראינה. חיים יהודיים שוקקים התנהלו בעיר עוד לפני מלחמת העולם השנייה. 

רב העיר ושליח חב"ד, הרב נחום ערנטרוי, הגיע לעיר לפני שלושים שנה והקים לתחייה את הקהילה היהודית. הוא פתח בית כנסת מפואר ושורת מוסדות תורה וחסד המשמשים את כלל יהודי הקהילה. 

גם לאחר פרוץ המלחמה, המשיך הרב ערנטרוי להישאר עם יהודי הקהילה. רבים מיהודי העיר נמלטו, אולם במקביל הצטרפו אליה רבים ממקומות סמוכים.

"לראות את המצבות שחוללו ונפגעו, זה כאב גדול", אמר הרב ערנטרוי, "גם מול החושך הנורא הזה, אנחנו ממשיכים להרבות באור ולהתכונן לקראת ראש השנה ושאר חגי ישראל. יחד עם חב"ד אוקראינה JRNU וכלל רבני המדינה, נביא את אור החגים ליהודי הקהילות ונתפלל מעומק הלב לשנה טובה ומתוקה בכל המובנים".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום