מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תושבי הצפון במכתב חריג לנתניהו: "לא נסכים לחזור הביתה"

התושבים פנו במכתב לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והודיעו להם כי במקרה והם יקבלו בימים הקרובים הודעה לחזור לבתיהם בעקבות המבצע שהתקיים הם לא יסכימו לחזור לבתיהם: ״חיזבאללה לא נסוג מהרצון להשמיד, לחטוף ולכבוש את בתינו ויישובינו"

תושבי הצפון במכתב חריג לנתניהו: "לא נסכים לחזור הביתה"
שריפות בצפון צילום: Ayal Margolin/Flash90

תושבים רבים מהצפון, המרוכזים על ידי מטה ״נלחמים על הצפון״, פנו היום (רביעי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם פירטו את חששותיהם מכך שבעקבות התקיפות הנרחבות בלבנון הם יידרשו לחזור לביתם בטרם יהיה ביטחון מלא לתושבי הצפון. נושא המכתב נקרא ״חזרה הביתה- רק לאחר השלמת מטרות המלחמה והרחקת הטרור מהגבול״.

את מכתבם פתחו התושבים בתודה על כך שחזית הצפון נכנסה למטרות המלחמה: ״זאת דרישה שאנו מציבים כבר למעלה מחצי שנה. המטרה גוררת עימה פעולות נועזות וחשובות ברמה הטקטית והשבת ההרתעה שאבדה ב7/10 אך אין די בה״.

״לא נוכל לשוב לבתינו עם הישגים טקטיים בלבד״, המשיכו התושבים. ״על אף ההרתעה של חיזבאללה לאחר הפגיעות המזהירות והמפתיעות בכוחותיו, הוא לא נסוג מהרצון להשמיד, לחטוף ולכבוש את בתינו ויישובינו. חיזבאללה יבקש לדחות את המלחמה לעיתוי שבו הוא יבחר ולא נסכים להמתין לכך. זו תכלית קיומו של צבא הטרור הלבנוני, זרועו של ראש הנחש היושב באיראן״.

הם כתבו כי הם חוששים יותר מתמיד ״שבתוך תקופה קצרה נקבל הודעה לשוב לבתינו, לאחר שמדינת ישראל הגיעה להבנות בינלאומיות בנוגע לגזרת הצפון״.

בהמשך המכתב הודיעו התושבים: ״אנו מודיעים כעת, כי אם המלחמה תיעצר בטרם עת, ללא כניסה קרקעית וטיהור השטח והשבת הביטחון לצפון, לא נחזור לביתנו. לא נסתפק עוד ב'תחושת בטחון' ולא נמתין עוד ל'קונספציית המב"מ' (מערכה שבין המלחמות). אין לממשלת ישראל בעת הנוכחית, ובכל עת, מנדט לעשות פשע שכזה לתושבי הצפון שכבר קרוב לשנה נמצאים מחוץ לביתם״.

הם ציינו כי הם ״עומדים על כך למען בטחון ישראל ורואים בנושא כאיום קיומי. ללא מלחמה עצימה בלבנון, הפינוי מבתינו למשך כשנה יהיה לשווא, ההישגים הטקטיים המשמעותיים שהשגנו יהיו לשווא, ואינכם יכולים לצפות כי נחזור לגליל, מאוימים מתמיד״. 

לסיום כתבו: ״סיום המלחמה בהסדר מדיני בעת הזו ללא מלחמה עצימה יהווה כתם לדורות ולא יעמוד בשום מבחן של המציאות״.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום