מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש מערך ההגנה האווירית לשעבר מסביר: מדוע טיל אחד מפעיל כל כך הרבה אזעקות?

לאחר ששיגור בודד של טיל קרקע-קרקע הפעיל אזעקות בשרון ובגוש דן, ראש מערך ההגנה האווירית לשעבר הסביר למה טיל אחד מפעיל אזעקות רבות כל כך: "כתוצאה מהסיכון של שברי יירוט, ייתכן מצב שבו תישמע התרעה לאזור מרוחק יותר"

ראש מערך ההגנה האווירית לשעבר מסביר: מדוע טיל אחד מפעיל כל כך הרבה אזעקות?
הטיל הבליסטי ששוגר למרכז הארץ מתימן צילום: החות'ים

הבוקר, שיגור בודד של טיל קרקע-קרקע הפעיל אזעקות בכל השרון וברחבי גוש דן. בריאיון ל"כאן 11", ראש מערך ההגנה האווירית לשעבר, תת אלוף (במיל') אילן ביטון, הסביר זאת: "כתוצאה מאי הוודאות ומהסיכון של שברי יירוט, ייתכן מצב שבו תישמע התרעה לאזור מרוחק יותר".

ביטון הסביר כי לאורך נתיב הטיסה של הטיל, מערכות היירוט מסמנות טווח "אי וודאות": "לכן יש מרחבים לאורך נתיב הטיסה שבהם תישמע התרעה לאזור מרוחק יותר, והיירוט בוצע קודם. גם כתוצאה מאי הוודאות וגם מהסיכון של שברי יירוט".

עוד הסביר בריאיון לכאן חדשות: "מערכות ההגנה פועלות בשכבות וטווחים שונים. המערכת קצרת הטווח היא כיפת ברזל, מעליה קלע דוד, ומעליהן יש את חץ 2 ו-3: המערכת הראשונה שתפתח ביירוט היא זו שתזהה אותו קודם, אבל מערכות נוספות יכולות להצטרף. המערכות הללו יודעות לייצר מספר הזדמנויות יירוט".

"טיל קרקע-קרקע, כשהוא עושה מסלול בליסטי, לרוב מטפס לרבע מטווח הגובה המקסימלי שלו. כשהוא מתחיל לרדת, יש מספר הזדמנויות יירוט", הסביר. "המערכת אינה הרמטית, זו לא סיסמה. כאן יש להעריך שאחוז הזליגה יהיה גבוה יותר, ולכן יש משמעות רבה להתנהגות נכונה".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום