מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השגריר באו"ם: "אנחנו לא רוצים להילחם במדינה זרה, אך נחושים להגן על אזרחנו"

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר לכתבים כי "ישראל מעדיפה פתרון דיפלומטי" בלבנון בהתמודדות עם ארגון הטרור חיזבאללה הנתמך על ידי איראן, אך תשתמש ב"שיטות אחרות" כדי להראות "שאנחנו מתכוונים לכך"

השגריר באו"ם: "אנחנו לא רוצים להילחם במדינה זרה, אך נחושים להגן על אזרחנו"
דני דנון באו"ם צילום: UN Photo

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון, נשאל ברשת CNN "האם ישראל מוכנה לחזית שנייה עם לבנון". דנון: "אנחנו לא להוטים להתחיל שום פלישה קרקעית בשום מקום. אני לא רוצה לשלוח את הבן שלי, ואנחנו לא רוצים לשלוח את הבנים שלנו להילחם במדינה זרה, אבל אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל".

דנון הוסיף כי ישראל מעדיפה פתרון דיפלומטי - אך תשתמש ב"שיטות אחרות כדי להראות שאנחנו מתכוונים לכך". דנון אמר שהדרך היחידה לסיום הלחימה "כאשר חיזבאללה לא יהיה על הגבול שלנו".  

דנון אמר גם שההשוואה של נשיא טורקיה ארדואן בין ראש הממשלה נתניהו להיטלר הייתה "מעבר לכל דמיון" ו"מבישה". 

ארדואן, אמר אתמול: "היחס של ישראל הראה שוב שחיוני שהקהילה הבינלאומית תפתח מנגנון הגנה על אזרחים פלסטינים. כפי שהיטלר נעצר על ידי ברית האנושות לפני 70 שנה, נתניהו ורשת הרצח שלו חייבים להיעצר על ידי ברית האנושות". 

ארדואן המשיך: "לא רק ילדים מתים בעזה; גם מערכת האומות המאוחדות גוססת, האמת גוססת, הערכים שהמערב טוען להגן עליהם גוססים, התקוות של האנושות לחיות בעולם הוגן יותר גוועות בזה אחר זה", אמר הרודן שלא מפסיק לטבוח בכורדים.

"אני קורא למועצת הביטחון של האו"ם, למה אתם מחכים כדי למנוע את רצח העם בעזה, כדי להפסיק את האכזריות הזו, הברבריות הזו?" הוא אמר.

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוסה האנטישמי ידיד חמאס, תקף את ישראל באו"ם: "האלימות שהעם הפלסטיני נתון לה היא המשך קודר של יותר מחצי מאה של אפרטהייד נגד פלסטינים על ידי ישראל. אנחנו הדרום אפריקאים יודעים איך נראה אפרטהייד. חיינו באפרטהייד. סבלנו ומתנו תחת האפרטהייד. לא נשתוק ונראה איך האפרטהייד מבוצע נגד אחרים".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום