מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פקקים אדירים בכבישי לבנון: תושבים נסעו 16 שעות במקום שעה אחת

חלק ניכר מהכאוס נובע מהעובדה שפעילי חיזבאללה רבים נפצעו מפיצוץ הביפרים. רבים מהפצועים היו מעורבים בארגון ובלוגיסטיקה של הארגון. "אנשים לא יכלו לסבול את זה יותר"

פקקים אדירים בכבישי לבנון: תושבים נסעו 16 שעות במקום שעה אחת
ההימלטות מדרום לבנון צילום: צילום מסך

ראש עיריית צור, חסן דבוק, אמר בראיון ל'וושינגטון פוסט' כי "מספר עצום של אנשים כבר עזבו".

"אנשים לא יכלו לסבול את זה יותר", הוא העריך כי 70 אחוז מתושבי העיר עזבו. לדבריו, אלו שנותרו הם תושבים קשישים הקשורים לבתיהם. בצה"ל מעריכים כי מאות אלפי לבנונים נמלטו מבתיהם ביממה החולפת.

עבור חלק מהמשפחות, אמר דבוק, הנסיעה לביירות - מרחק של כ-80 קילומטרים שלרוב נמשך לא יותר משעה - נמשכה 16 שעות.

 

ההימלטות מדרום לבנון צילום: רשתות ערביות

בצפון לבנון, במחוז עכר לאורך הגבול עם סוריה, אמר פקיד מקומי אחמד אמיר שכ-100 משפחות הגיעו ביום שלישי עם עלות השחר, רבות מהן עייפות, חולות ומבולבלות מכדי לדבר לאחר שבילו יותר מ-12 שעות בכביש.

חלק ניכר מהכאוס נובע מהעובדה שפעילי חיזבאללה רבים נפצעו מפיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר בשבוע שעבר, כך לדברי פעיל חיזבאללה בעל ידע על פעולות הארגון, שדיבר בעילום שם.

הפעיל אמר כי רבים מהפצועים היו מעורבים בארגון ובלוגיסטיקה של הארגון, והם היו מתאמים את הנסיעה של העקורים. כעת יש מחסור בפעילים מנוסים.

ברחבי לבנון משפחות נדחסו אתמול למכוניות - חלקן עם מזרונים מלמעלה - ונסעו לאזורים שהם קיוו שהם בטוחים יותר, פקקים אדירים נוצרו בכבישים לתוך ביירות. התושבים יצרו רשת של קבוצות וואטסאפ כדי לעזור לעקורים לחפש מקום.

משפחתו של אום חוסיין הייתה בין האלפים שברחו מדרום לבנון. הם בילו 14 שעות בדרך לביירות, תקועים בכבישים פקוקים, והגיעו ביום שלישי בשעה 5 לפנות בוקר לבירת לבנון. "לא היה לנו אוכל ומים, אבל מתנדבים רכובים על אופנועים חילקו מים לאלה שנתקעו במכוניות", אמרה ל-CNN.

"לא הבאנו איתנו כלום, לא בגדים, לא תרופות, כלום", היא תיארה כמה מהר הם ברחו. המשפחה בת שמונה נפשות נמצאת כעת באחד מבתי הספר הרבים בביירות המגנים על העקורים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום