מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנשיא האיראני "המתון" האשים את ישראל ברצח עם בעזה

נשיא איראן האשים את ישראל ברצח עם בעזה וקרא להפסקת אש. הנשיא האיראני אמר: "רוצים לשפר את היחסים עם העולם". הנשיא קרא להסרת הסנקציות והביע את נכונותה של איראן לשפר את קשריה עם הקהילה הבינלאומית

הנשיא האיראני "המתון" האשים את ישראל ברצח עם בעזה
מסעוד פזשכיאן צילום: צילום מסך

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן נאם הלילה בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, והאשים את ישראל ברצח עם בעזה וקרא לסיים את המלחמה. הוא אמר כי "ישראל ביצעה רצח עם בתירוץ של הגנה עצמית ועליה להפסיק מיד את התוקפנות כלפי העזתים".

פזשכיאן אמר אתמול לכתבים כי "ישראל רוצה לגרור את איראן למלחמה כוללת במזרח התיכון, וטומנת מלכודות כדי שאיראן תצטרף למלחמה שכזאת. אנחנו לא רוצים להיות הסיבה לחוסר היציבות במזרח התיכון, מכיוון שההשלכות יהיו בלתי הפיכות", טען.

בהמשך דבריו, אמר פזשכיאן "המתון" כי איראן מוכנה לעבוד עם הצדדים השונים להסכם הגרעין מ-2015, במטרה לפתור את המחלוקת סביב תוכנית הגרעין. הוא גינה את הסנקציות שהוטלו על איראן, וטען כי הן "בלתי אנושיות". פזשכיאן קרא להסרת הסנקציות והביע את נכונותה של איראן לשפר את קשריה עם הקהילה הבינלאומית.

כשנשאל אם איראן תתערב במלחמה כוללת בין ישראל ללבנון, הוא השיב: "אנחנו נגן על כל מי שמגן על זכויותיו ועל עצמו. חיזבאללה לא יוכל לעמוד לבד מול מדינה בעלת גישה למערכות נשק מתקדמות, המוגנת ונתמכת על-ידי מדינות אירופה וארה"ב".

הנשיא פזשכיאן האשים מעל במת האו"ם את הקהילה הבינלאומית ב"שתיקה מול רצח העם שישראל מבצעת בעזה". הוא קרא ל"סיום הכיבוש, הפסקת האפרטהייד בפלסטין והפסקת אש מיידית בעזה".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום