מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תביעת המיליונים של המדינה נגד תושב רהט שהורשע ברצח מתנדב משטרה

בעקבות המקרה נגרמו למדינה הוצאות כבדות אותן היא מבקשת להטיל על הנתבע, שכן הוא זה שגרם בהתנהגותו למותו של המנוח ובכך גם לנזק שנגרם לה

תביעת המיליונים של המדינה נגד תושב רהט שהורשע ברצח מתנדב משטרה
תביעה צילום: FREEPIK

פרקליטות המדינה הגישה בשם משרד הביטחון תביעת נזיקין בגובה כ-8 מיליון שקלים כנגד ראני אלכמלאת, תושב רהט שהורשע ברצח באדישות של מתנדב המשטרה רס"ב עמיחי כרמלי ז"ל ביולי 2022. מדובר בתביעת נזיקין במסגרתה מבקשת המדינה לתבוע מאלכמלאת לשפות אותה בגובה התשלומים אותם היא נדרשת לפצות את בני משפחתו של כרמלי ז"ל, מכוח חוק משפחות חללים.

כזכור, באירוע שהתרחש בחודש יולי 2022, נהג אלכמלאת ברכב עם חבריו לאחר ששבו מבילוי במהלכו שתו משקאות אלכוהוליים. בהגיעם לפנות בוקר לצומת בעיר ראשל"צ, יצאו מן הרכב והחלו לרקוד. משהבחינו בניידת משטרה במקום, נכנסו לרכב והחלו במנוסה תוך שפגעו במונית שעמדה בסמוך. השוטרים בניידת פתחו במרדף אחר הרכב, כשאלכמלאת נוהג בו בפרעות ובמהירות גבוהה, ותוך שהוא חוצה רמזור אדום. במהלך מנוסתם הבחינו במחסום שהוצב בכביש מבעוד מועד, על אף שהבחין במחסום, האיץ אלכמלאת את נסיעתו, המשיך בנסיעה רצופה ופגע בעוצמה בניידת משטרה, ובכרמלי ז"ל ובשני שוטרים נוספים שעמדו בסמוך לניידת. גם אז לא חדל אלכמלאת מנסיעתו ונעצר רק לאחר שפגע ברכב נוסף, אז יצא מרכבו ופתח בריצה עד שנתפס ע"י שוטרים שדלקו אחריו. כתוצאה ממעשיו נגרם מותו של כרמלי ז"ל במקום ושני שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, כאשר לאחד מהם נגרמו חבלות ראש.

הנתבע אלכמלאת הורשע זה מכבר על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן ברצח באדישות של כרמלי ז"ל, בחבלה חמורה, נהיגה פזיזה ונהיגה בשכרות, ונגזרו עליו 17.5 שנות מאסר.

 

עמיחי כרמלי ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

בהמשך להרשעתו, מבקשת המדינה לתבוע את אלכמלאת לטובת שיפוי והשבה מכוח חוק משפחות חללים, בגין תגמולים ופיצויים ששילמה בעבר ועתידה לשלם בעתיד למשפחתו של עמיחי כרמלי ז"ל עקב מותו באירוע מושא התביעה.

עקב מות המנוח הגישו בני משפחתו תביעה נגד המדינה מכוח חוק משפחות חללים. קצין התגמולים הכיר זה מכבר בזכאותם של אביו ואלמנתו של המנוח לזכויות עפ"י חוק משפחות חללים. בעקבות ההכרה נגרמו למדינה הוצאות כבדות אותן היא מבקשת להטיל על הנתבע, שכן הוא זה שגרם בהתנהגותו למותו של המנוח ובכך גם לנזק שנגרם לה. תכלית התביעה המוגשת כעת ע"י המדינה, הינה במיצוי הדין גם במישור האזרחי כנגד הנתבע, ומימוש זכויותיה של המדינה גם במישור האזרחי, במנותק מהאישום הפלילי, ובנוסף לו. התביעה מוגשת בגין הנזקים ביחס למותו המצער של רס"ב עמיחי כרמלי, כאשר המדינה שומרת על זכותה להגיש תביעה עתידית בגין נזקיה גם ביחס לפציעת שני השוטרים ובגין נזקי הרכוש שנגרמו לניידת המשטרה.  

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום