מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביידן: "זה הזמן להחזיר את החטופים ולסיים את המלחמה"

נשיא ארה"ב ביידן התייחס למלחמה במסגרת נאומו האחרון בעצרת האו"ם. ביידן אמר כי הוא פועל להגעה לעסקת חטופים, והדגיש בהתייחסו למלחמה בצפון: "חיזבללה בחר בעצמו להצטרף למלחמה"

ביידן: "זה הזמן להחזיר את החטופים ולסיים את המלחמה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא היום את נאומו האחרון בעצרת הכללית של האו"ם. במהלך הנאום התייחס בהרחבה למלחמה ולמצב במזרח התיכון - וקרא לפתרון דיפלומטי שיסיים את המלחמה בצפון. 

ביידן קרא במהלך נאומו לפעול להקמת מדינה פלסטינית: "אנו בעד שאיפה לפתרון שתי מדינות שבו פלסטינים יוכלו לחיות בכבוד במדינה משל עצמם. התקדמות לשלום תעמיד אותנו במצב טוב יותר להתייצב מול איראן. עלינו לעצור את החמצן לשלוחות של איראן ולהבטיח שלעולם לא יהיה לאיראן נשק גרעיני". 

עוד הוסיף ביידן: "אסור לעולם להפנות מבטו מזוועות 7 באוקטובר. על כל מדינה להבטיח שדבר כזה לא יחזור שוב. אלפי אנשי חמאס טבחו חפים מפשע כולל אמריקנים... נפגשתי עם משפחות החטופים, הם עוברים גיהנום. גם אזרחים פלסטיניים בעזה עוברים גיהנום מול מצב הומניטרי נורא. הם לא ביקשו את המלחמה הזאת". 

בהתייחסו למלחמה בין ישראל לחיזבאללה אמר ביידן: "חיזבללה בחר בעצמו להצטרף למלחמה. מלחמה בהיקף מלא אינה אינטרס שלי. גם כשהמצב מסלים, פתרון דיפלומטי הוא עדיין הפתרון היחיד ואנו עובדים קשה להשיג זאת".

בהתייחסו למגעים לעסקת חטופים אמר: "הצעתי עסקת חטופים והפסקת אש - עכשיו הזמן להסכים על העסקה, להחזיר את החטופים, להקל על הסבל ולסיים את המלחמה". 

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון אמר בתגובה לנאום נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן בעצרת הכללית: "אנו מעריכים את התמיכה של ארה״ב בישראל בשעה זו בה אחנו נלחמים מול כוחות הרשע. מהלך דיפלומטי תמיד עדיף על עימות אך לאחר שנה בה החטופים נמקים במנהרות ותושבי הצפון לא יכולים לשוב לבתיהם אנו נחושים להשיב את הבטחון לאזרחינו בכל דרך אפשרית".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום