מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנשיא ל-CNN: "מוסלמים ישראלים, הותקפו על ידי טילים של חיזבאללה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג לרשת CNN: החזרת החטופים וסיום ההתקפות מהצפון צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של כל מנהיגי העולם שנפגשים בעצרת הכללית של האו”ם

הנשיא ל-CNN: "מוסלמים ישראלים, הותקפו על ידי טילים של חיזבאללה"
נשיא המדינה בביקור בפיקוד הצפון צילום: דובר צה״ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הערב (שלישי) לתוכנית החדשות One World של רשת CNN.

בראיון, קרא הנשיא למנהיגי העולם שנפגשים כעת באו"ם להציב את סוגיית החטופים והשבת השקט לגבול הצפוני של ישראל בלב סדר היום הגלובלי. הוא אמר, "אנחנו תוקפים את היכולות שלהם (של חיזבאללה) הכוללות טילים ומשגרי טילים שמכוונים ספציפית אל המשפחות שלנו, אל הבתים שלנו, לערים, כדי לאפשר לנו שוב להגיע לשקט בצפון, להחזיר את האזרחים שלנו ולעבוד על הסכם לשחרור החטופים. זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות של כל מנהיגי העולם שנפגשים כעת בעצרת הכללית של האו”ם".

הנשיא הדגיש, "אנחנו צריכים לשנות את המשוואה. יש לי עצה למנהיגי העולם. אם אנחנו רוצים למנוע מלחמה, אנחנו חייבים לעבוד קשה כדי לצאת מהמשבר הזה בהסדר שיאפשר את שחרור החטופים, שיאפשר את היום שאחרי בעזה, ושיאפשר גבול רגוע ובר הגנה עם לבנון, כלומר, לעמוד בהחלטות הבינלאומיות שחיזבאללה מעולם לא עמד בהן". עוד הוסיף הנשיא, "היום הותקפו אזרחים מוסלמים רבים על ידי חיזבאללה. מוסלמים ישראלים, הותקפו על ידי טילים של חיזבאללה. נוצרים ישראלים, דרוזים ישראלים, ויהודים ישראלים, המרקם החברתי היפה של הגליל שלנו מותקף, ואנחנו לא נקבל זאת".

הנשיא הזכיר לצופים ואמר: "ישראל לא רצתה במלחמה הזו. המלחמה הזו נכפתה עלינו במתקפת טרור מהסוג הנורא ביותר ב-7 באוקטובר, ולמחרת חיזבאללה התחיל לתקוף אותנו יום אחרי יום, ללא הפסקה, כמעט שנה שלמה. יש גבול לכמה מדינה יכולה לספוג כש-100,000 מאזרחיה מפונים מבתיהם. הבתים שלהם נהרסו. כל האזור הפך לשממה. זה בלתי אפשרי. יש לנו את מלוא הזכות להגן על עצמנו. אנחנו רוצים לשנות את המשוואה, ואנחנו רוצים לראות אופק חדש, שדרך אגב, גם לפלסטינים וגם לערבים מגיע".

בתשובה לשאלה על האפשרות לפתרון דיפלומטי, שיבח הנשיא את מאמצי ארה"ב לקדם הסדר ואמר: "ניסינו ללא הרף להגיע להסדר בגבול הצפוני שלנו. אבל חיזבאללה לא רוצה להפסיק. נסראללה, המנהיג שלהם, אומר שהוא מקשר את זה לעזה, ובעזה יש לנו 101 חטופים, במנהרות, עוברים גיהינום. מנהיג חמאס, סינוואר, לא רוצה לזוז מילימטר. זו האמת, זו מהות העניין, וזה נאמר גם שוב ושוב על ידי הממשל האמריקאי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום