מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התרגיל הנרחב בעיר החרדית: פיגוע ומרדף אחר מחבלים

בתרגיל רחב היקף שנערך הבוקר בביתר עילית תורגל תרחיש פח"ע בהשתתפות כוחות צה"ל, לוחמי הגמ"ר וכיתת הכוננות של העיר החרדית | המטרה: לשפר את המוכנות המבצעית למתן מענה מהיר ויעיל לאירועים ביטחוניים

התרגיל הנרחב בעיר החרדית: פיגוע ומרדף אחר מחבלים
התרגיל בביתר צילום: דובר צה"ל

הבוקר (שלישי) נערך תרגיל צבאי רחב היקף באזור ביתר עילית, כחלק מהגברת מוכנותם וכשירותם של כלל הכוחות הפועלים בשטח. התרגיל כלל כוחות צה"ל מחטיבת עציון, כוחות הגמ"ר (גדודי המילואים) ולוחמי כיתת הכוננות של ביתר עילית.

התרגיל התחיל בהקפצת פתע בשעות הבוקר המוקדמות, ובמסגרתו תרגלו הכוחות טיפול באירוע פח"ע בתוך העיר ביתר עילית. מטרת התרגיל הייתה לשפר את היכולת המבצעית של הכוחות בשטח ולוודא שהם ערוכים להתמודד עם כל תרחיש אפשרי במהירות ובמקצועיות.

שלמה בן חיים, קב"ט ביתר עילית, שיבח את צה"ל על קיום התרגיל ואמר: "העיר מודה לצבא על התרגיל, כל תרגיל מקדם את המקצועיות והמוכנות של העיר לתת מענה בזמן אירוע. התרגיל היה חשוב ומלמד, תמיד צריך לרענן את הידע והמקצועיות. הגנה על עיר בת 80,000 נפש המוקפת בכפרים עוינים זה אתגר שצריך תמיד להתאמן ולתרגל כדי לעמוד במשימה בהצלחה בעזרת ה'."

יגאל אברהם, רבש"ץ ביתר עילית, ציין את חשיבות התרגול ואת התיאום המלא בין כוחות הביטחון המקומיים לבין הצבא: "לתרגיל הגיעו לוחמי כיתת כוננות שרובם עובדים במחלקת הביטחון בעיר. הלוחמים מכירים את כל העיר והם גם מגיעים ראשונים לכלל הדיווחים ונותנים מענה מהיר ומקצועי לכל אירוע מתפרץ. זכינו שיש שיתוף פעולה מלא מול הרבש"צים - דבר שתורם רבות להגנת העיר ביתר עילית. ישר כוח על התרגיל."

התרגיל התקיים במטרה לחדד את יכולות המענה המהיר של כוחות הביטחון בזמן אמת, והינו חלק מהיערכות רחבה יותר של צה"ל להגברת הביטחון באזורי יישובי החטיבה, נוכח המצב הביטחוני הרגיש.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום