מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טעימות ו"פעילות חוויתית": הטיול של שופטי העליון - באמצע המלחמה

‏למרות שאין בטיול היבט מקצועי ועל אף העובדה שבשבוע הבא יתקיים טקס פרישה רשמי וממלכתי מהשופט פוגלמן - הטיול יתקיים על חשבון יום עבודה, בעוד עומס העבודה בבית המשפט העליון רב ביותר, ולמרות שרק לפני מספר שבועות הסתיימה פגרת הקיץ הארוכה

טעימות ו"פעילות חוויתית": הטיול של שופטי העליון - באמצע המלחמה
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

כלל שופטי בית המשפט העליון יצאו ביום חמישי הקרוב לטיול משותף, על חשבון יום עבודה שלם, לרגל אירוע פרידה מהשופט עוזי פוגלמן, ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון. כך מפרסם הערב (שלישי) אבישי גרינצייג ב'כאן חדשות'. 

לפי הפרסום, ‏האירוע יכלול סיור מודרך במערות בית גוברין, סיור ביקב וטעימות יין, הרצאה ואף פעילות חוויתית עבור השופטים בבית הספר לאבטחה של משמר בתי המשפט, ובסיומה ארוחה חגיגית עם בני ובנות הזוג של השופטים.

‏למרות שאין בטיול הזה היבט מקצועי כלשהו, ולמרות שבשבוע הבא יתקיים טקס פרישה רשמי וממלכתי מהשופט פוגלמן - הטיול יתקיים על חשבון יום עבודה על אף העומס הרב בבית המשפט העליון, ולמרות שרק לפני מספר שבועות הסתיימה פגרת הקיץ הארוכה.

‏האירוע החוויתי יתקיים תחת ״המרכז להדרכה ולהשתלמות שופטים״, כאשר השופט עופר גרוסקופף מונה לתפקיד ״המנהל המקצועי״, למרות שכאמור אין בו היבט מקצועי כלשהו.

‏הארוחה החגיגית תכלול את בני ובנות הזוג של שופטי העליון. לכאן חדשות נודע כי מטעם השופטים הועלתה ציפייה שהמדינה תממן את הארוחה גם עבור בני ובנות הזוג, אך ההנהלה סירבה לממן זאת.

מהרשות השופטת נמסר בתגובה: "ביום חמישי, ככל שהמצב הבטחוני יאפשר זאת, צפויים שופטי בית המשפט העליון ובנות/ בני זוגם להפגש מחוץ לבית המשפט העליון לציין את פרישתו הקרבה של נשיא בית המשפט העליון השופט פוגלמן.

"‏השופטים צפויים לבקר בבית גוברין בליווי ארכיאולוג, לבקר ביקב באזור ולשמוע שם הרצאה, לבקר בבית הספר של משמר בתי המשפט במכבים כדי להודות למשמר בתי המשפט על הפעילות המשמעותית בשנה החולפת וכדי ללמוד על פעילות המשמר, ולסיים בארוחת ערב בסמוך. 

עוד נמסר: "בית  משפט העליון פועל תקופה ארוכה (החל מאוקטובר 2023) בחסר של שני שופטים. השופטים המכהנים בראשות ממלא מקום הנשיא עושים מלאכתם נאמנה בימי שגרה, בימי חירום ובפגרות בתי המשפט. השתתפות המערכת במימון את האירוע עבור השופטים היא חלקית בלבד. השתתפות בני הזוג באירועים ממומנת כולה באופן פרטי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום