מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סוף לניסיונות השיקום: בית המשפט הורה על פירוק חברות בקבוצת בסדנו

השופטת סיגל יעקבי קבעה כי "בהיעדר מקורות הכנסה עצמאיים, אין מקום להורות על המשך הפעלתו של התאגיד לשם שיקומו הכלכלי". לצד זאת, הורתה השופטת לנאמנים, להפעיל את החברות בפירוק ככל שהדבר דרוש לשם השאת שיעור החוב שייפרע לנושים

סוף לניסיונות השיקום: בית המשפט הורה על פירוק חברות בקבוצת בסדנו
אילוסטרציה צילום: freepik

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על פירוקן של שתי חברות בבעלות קבוצת בסדנו, שנגדן נפתחו הליכי חדלות פרעון ומונו להן נאמנים.

השופטת סיגל יעקבי קבעה "אני סבורה כי בהיעדר מקורות הכנסה עצמאיים, ומשהחברות אינן עומדות בתנאי סעיף 23(א)(1)(ג) לחוק (הפעלת התאגיד לשם שיקומו הכלכלי, אם יש אמצעים למימון ההוצאות הכרוכות בהפעלת התאגיד), אין מקום להורות על המשך הפעלתו של התאגיד לשם שיקומו הכלכלי ולפיכך אני מורה על פירוק התאגיד".

לצד זאת, הורתה השופטת לנאמנים, להפעיל את החברות בפירוק ככל שהדבר דרוש לשם השאת שיעור החוב שייפרע לנושים. 

עוד כתבה השופטת יעקבי, כי "אין מקום להאריך את תקופת ההפעלה הזמנית מעבר לתקופה שנקבעה לשם הגשת חוות הדעת הראשית. בצד זאת אציין כי כפי שציינו הנאמנים בבקשתם, החלטה זו אינה בבחינה סופק פסוק ובכל שלב ניתן יהיה לשוב להליכי שיקום כלכלי של החברה, ככל שתוצג תכנית קונקרטית אשר תאפשר זאת, זאת בהתאם להוראת סעיף 98 לחוק וככל שיימצא כי יש אמצעים למימון ההוצאות הכרוכות בהפעלת התאגיד וכי אין חשש סביר שהפעלת התאגיד תפגע בנושים".

עוד נקבע, כי לצורך הפעלתו המצומצמת של התאגיד, יהיו הנאמנים רשאים להעסיק כוח אדם חיוני, לפעול לקבלת שירותים ולביצוע תשלומים לספקים ונותני שירותים "ובלבד שמדובר בהוצאות חיונית לשם שמירת ההשקעות והשאת שיעור הפירעון לנושים".

בנוסף, השופטת מתירה לנאמנים לממש אחזקות ו/או נכסים מנכסי החברות עד לסכום של 250,000 ₪ בהתאם לשיקול דעתם וקבעה כי כל מימוש מעבר לסכום זה יובא לאישור בית המשפט מראש.

עו"ד גיא סרוסי, המייצג קבוצת נושים משמעותית, מסר כי "כפי שצפינו - הודיע בית המשפט על פירוק חברת בסדנו. כמי שמייצג עשרות לקוחות החברה אני עד לסיפורים הקשים. אנשים שהלוו והשקיעו את מיטב כספם כדי לסייע לילדיהם לרכוש דירה או להגדיל את הונם.

סרוסי הוסיף: "בשבועות האחרונים אנו פועלים עבור קבוצת לקוחות בסדנו להגשת תביעות חוב דרך משרד המשפטים. מי שרוצה שיכירו בחוב כלפיו צריך להגיש תביעת חוב. לא מדובר בטופס פעוט כי אם במסמך משפטי, תביעה להוכחת חוב לכל דבר ועניין. אי הגשת תביעה במועד מהווה ויתור על החוב".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום