מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לראשונה: תוקם קרית ישיבת 'באר התלמוד' בעיר אופקים

הבשורה הגדולה שמגיעה מהדרום: הקמת שכונה חדשה ורחבת ידיים באופקים, ובליבה קריית ישיבת 'באר התלמוד'. סגן ומ"מ ראש העיר שלמה עזרן: "זו הזדמנות חסרת תקדים לרכוש דירה גדולה במחיר הוגן בשכונה של בני תורה איכותיים"

לראשונה: תוקם קרית ישיבת 'באר התלמוד' בעיר אופקים
באדיבות המצלם צילום: מ"מ ראש העיר שלמה עאזרן עם הגר"ח כהן והגר"י אביטל בשטח עליו תקום הקריה

מרחיבים אופקים: לומר שאופקים היא עיר ואם בישראל, אלו 'חדשות האתמול', אולי העשור הקודם. היום כבר כולם יודעים ומבינים שאופקים היא אחת מערי העתיד של ישראל בכלל ושל הציבור החרדי בפרט. וכעת המגמה הזו מקבלת תנופה משמעותית וחסרת תקדים, היום מדובר באחת הערים שוקקות החיים, שנמצאת בהתפתחות מואצת ומהירה, גשמית ובעיקר רוחנית.

העיר כולה נמצאת בתנופת פיתוח ובינוי, בכל פינה תמצאו טרקטורים ומנופים שעובדים על עוד פרויקט והקהילה החרדית צומחת ומתפתחת. המלחמה כידוע נתנה את אותותיה גם באופקים וגבתה לצערנו מחירים יקרים, אך כאן פועלים דווקא להפוך את המשבר להזדמנות לצמיחה, מתוך אמונה יוקדת.

כעת, כאמור, מגיעה קפיצת המדרגה, עם הבשורה הגדולה ואפשר לומר בהחלט גם המרגשת – הקמת קריית 'באר התלמוד'. מדובר כאן בשילוב של שני תהליכים משמעותיים שמתמזגים יחד למהפכה של ממש, בפעילותו הנמרצת של סגן ומ"מ ראש העירייה שלמה עזרן, המכהן גם כיו"ר ועדת תכנון ובנייה המקומית.

בשנים האחרונות אופקים נמצאת במגמה של פיתוח ובינוי, בשלל פרויקטים, תוכניות והסכמים, כעת מתוכננת הקמת שכונה חדשה בהיקף עצום של 1,350 יחידות דיור, שכבר קיבלה במשרד השיכון את הסיווג כ'בנייה לחרדים', כלומר בנייה שמתוכננת כך שתתאים לציבור החרדי, מבחינת גובה הבניינים, גודל הדירות, מרפסות סוכה, מבני ציבור ועוד.

השכונה הייתה אמורה לקום במיקום מרוחק יותר, אך בפעילות נחושה של שלמה עזרן, היא הוצמדה אל השכונות החרדיות הקיימות, מה שיתרום לפיתוחה ושגשוגה של השכונה, ויעניק לשכונה החדשה את האווירה התורנית האיכותית של הקהילה החרדית באופקים.

נדגיש, כי הפרויקט הענק הזה כבר יצא לשלב המכרזים, ומתקדם בקצב מואץ.

 

רה"י הגר"ח כהן בשיעור כללי בישיבה באופקים | צילום: באדיבות המצלם

במקביל, בימים אלו ניכרת ההתרגשות בעיר, עם הגעתה לעיר של הישיבה הגדולה 'באר התלמוד' בראשות הגאון רבי חנוך כהן, ומיסודו של הגאון רבי יהודה כהן, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבות יקירי ירושלים ובאר התלמוד, שקובעת כעת את משכנה באופקים לאחר שהייתה בשנים האחרונות בנתיבות.

בתחילת זמן אלול נפתח סניף הישיבה באופקים, עם מאות בני עלייה מסלתה ומשמנה של עולם הישיבות, וקול התורה בעיר התחזק בכפל כפליים, כחומת המגן הבצורה של העם היהודי.

בימים אלו הישיבה נמצאת במשכנה הזמני, כאשר התכנית היא בס"ד להקים את קריית הישיבה בליבה של השכונה החדשה, בבניין חדש, מפואר ורחב ידיים שיוכל להכיל את מאות הבחורים מבקשי ה' המתדפקים על דלתות הישיבה.

בכך תטביע הישיבה את חותמה האיכותי על צביונה של השכונה ההולכת ונבנית, ובעזרת ה' יהפוך המקום לחממה של תורה ויראה, בדרכי רבותינו, כאשר הצפי הוא שרבים מהאברכים המצויינים בוגרי הישיבה בעבר ובעתיד, יבחרו לקבוע את מקום דירתם בסמוך להיכל הישיבה, בשכונה החדשה, המאפשרת רכישת דירה גדולה ומרווחת במחירים שפויים. וכך למעשה מוקמת לתפארת שכונת 'באר התלמוד' באופקים.

בשיחה שקיימנו עם שלמה עזרן, הוא נשמע נרגש, ובצדק: "המהלך הזה מהווה בשורה גדולה, שהיא הבשלה של תהליכים שעבדנו עליהם רבות בשנים האחרונות, וכעת יוצאים לדרך בס"ד לתועלת העיר ולטובת הציבור בכללותו. יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, דחף אותנו רבות בשנים האחרונות להרחבת הבנייה בעיר, וכעת זה יוצא לפועל.

"יש כאן שילוב מיוחד שלא ניתן למצוא בימים אלו כדוגמתו בכל רחבי הארץ, מצד אחד בנייה של שכונה חדשה שתספק סטנדרט בנייה גבוה ואיכותי, ועדיין במחירים שבני תורה יכולים לעמוד בהם ולהגיע אל המנוחה והנחלה, ומאידך קביעת יתד של תורה בעוצמה אדירה, שתבטיח את הפיכת השכונה למקום תורה איכותי ביותר, זאת לצד כל מוסדות התורה והחינוך המפוארים שכבר קיימים בעיר ונותנים מענה חינוכי וקהילתי מושלם לבני התורה.

"ברוך ה' זכינו בעבודה קשה להביא לעיר את הישיבה הגדולה - ישיבת באר התלמוד, שאין צורך להכביר במילים על חשיבותה והיותה מהמובילות בכותל המזרח של עולם התורה. בתקופה האחרונה ערכנו סיור מיוחד בשטח שעליו בעז"ה תיבנה קריית הישיבה, בסיור השתתפו הרבנים הגאונים ראש הישיבה רבי חנוך כהן שליט"א, ורב הקהילה רבי יוסף אביטל שליט"א, שאף תמך ועודד את המהלך לאורך כל הדרך, וכן קיבלנו את ברכתו של המרא דאתרא רבי עמרם אוחיון שליט"א" מסכם הרב עזרן את התוכנית העתידית שכה עמל לשגשוגה ולפיתוחה.

ולפני שאנחנו נפרדים מהשיחה המרתקת עם הרב עזרן הוא מוסיף לנו כמה מילים של הכרת הטוב: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו להודות לראש העירייה איציק דנינו, שנותן לנו את התמיכה והגיבוי ויחד אנו פועלים בשיתוף פעולה לטובת העיר והתושבים ועוד גורמים רבים שנרתמו יחד לטובת המשימה.

את דבריו הנרגשים בבשורה האדירה הזו הוא מסיים בפניה לציבור משפחות בני התורה: "אני אומר לזוגות הצעירים יש לכם כאן את כל מה שאתם צריכים. קהילה חזקה, מוסדות חינוך מצויינים, גם התחבורה אל הערים הסמוכות בדרום וגם אל בני ברק וירושלים התקדמה מאוד, והיום בקלות אפשר להגיע לכל מקום. אופקים היא בהחלט פתרון טוב. חותם הרב עזרן את דבריו, כשהוא נפרד מאתנו וממהר להמשיך בפעילות נמרצת נוספת לטובת בני הקהילה באופקים.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום