מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר בחיל האוויר: "מעולם לא הותקפו כמות כזאת של מטרות בזמן כה מועט"

בכיר בחיל האוויר התייחס למבצע הנרחב בלבנון, ואמר לכתבים צבאיים: "לחיזבאללה יש עוד יכולות של ירי רקטי. אנחנו נחושים ורצף הפעולות לא יופסק" | על הלחימה ברצועת עזה: "הזירה הזו היא הזירה הראשית שממשיכה להיות ראשית"

בכיר בחיל האוויר: "מעולם לא הותקפו כמות כזאת של מטרות בזמן כה מועט"
פעילות חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

גורם בכיר בחיל האוויר אמר בתדרוך לכתבים צבאיים ברקע המבצע הנרחב בלבנון שכולל מאות רבות של תקיפות אוויריות, כי מעולם לא הותקפו על ידי החיל כמות כזאת של מטרות בזמן כה מועט.

הבכיר אמר: "צה"ל משנה את המציאות בצפון לגבי חיזבאללה, שבנה יכולות במשך עשרות שנים, שאותן הטמיע בשתי זרועות עיקריות. ראשית, פגענו ביכולת הפשיטה ליישובי הצפון על ידי כוח רדואן בסיכול איברהים עקיל יחד עם מערך כוח רדואן, ופגענו בתשתית הכוח. הזרוע השנייה היא הטילים, להם יכולות אסטרטגיות מסוגים שונים - רקטות בינוניות, קצרות וכטבמ"ים - והתפיסה של הארגון הייתה שהוא בנה את היכולת לכל רוחב לבנון בתוך אוכלוסייה אזרחית. זה לא ליד בית או במרחב בכפר, אלא בתוך הבתים ממש. זה באלפים. ולכן את התפיסה הזו החלטנו שצה"ל מפרק. חיזבאללה תכנן לפעול מתוך אוכלוסייה אזרחית". 

עוד הוסיף בכיר חיל האוויר: "זו פעולה אווירית רחבה ומסונכרנת, בשילוב מודיעין ופיקוד צפון, כמו שלא הייתה אף פעם מבחינת כמות המטרות והזמן שבו הותקפו. מה שרואים עכשיו זה רחוק מלהיות מלחמה שבה צה"ל עושה שימוש בכל יכולותיו, רחוק מאוד". 

הבכיר אמר: "אם אזרחים לא מתפנים מהמטרות - אנחנו נחושים לתקוף את האמל"ח. הוא יושמד. אנחנו מאוד נחושים, אבל יחד עם זאת יש דרכים מבצעיות לגרום להם להתפנות, ולא נוותר על ההישג המבצעי. המציאות משקפת את זה שזה קרה כמעט ללא פגיעה באזרחים". 

על ניסיון החיסול אתמול של עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה, אמר הבכיר: "בסיכול עצמו יש לנו שיקולים מבצעיים שונים שבהם אתה מחליט איך לתקוף, לא אכנס לשיטת הפעולה. נמשיך לסכל את גורמי חיזבאללה בצורה מדויקת. יש מנעד שיקולים מבצעיים שכולם הם האינטרסים של מדינת ישראל ומה שנכון לה". 

הבכיר טען כי הזירה המרכזית במלחמה נותרה עזה: "צה"ל במלחמה רב-זירתית כל הזמן בעזה, ואנו ממשיכים עם פיקוד הדרום גם הלילה בעשרות תקיפות, כל הזמן, על מנת לעמוד ביעדים בעזה ולהביא לשחרור החטופים. הזירה הזו היא הזירה הראשית שממשיכה להיות ראשית. יש הגנה של 360 מעלות גם אל מול פעילות התקפיות מעיראק ותימן, ואנו עוקבים גם אחרי איראן ואחרי מה שקורה ביהודה ושומרון".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום