מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

באמצעות מטוסי F-35: זה בכיר חיזבאללה שחוסל בדאחייה

בתקיפה שבוצעה על ידי מטוסי F-35 של חיל האוויר בבניין באזור גוביירי בפאתי הפרבר הדרומי של ביירות חוסל לפי דיווחים אברהים קובייסי, מראשי מערך הטילים של חיזבאללה. בימים האחרונים הוא הוכפף לנסראללה, והיה אחראי על היכולות האסטרטגיות בחיזבאללה

באמצעות מטוסי F-35: זה בכיר חיזבאללה שחוסל בדאחייה
התקיפה בביירות צילום: רשתות ערביות

מקורות ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי במסגרת התקיפה הישראלית ברובע הדאחייה בביירות היום, חוסל בכיר חיזבאללה אברהים קובייסי.

 

רגע התקיפה (צד ימין) צילום: רשתות חברתיות

קובייסי הוא אחד מראשי מערך הטילים של חיזבאללה. התקיפה בוצעה על ידי מטוסי F-35 לעבר בניין באזור גוביירי המורכב מ-5 קומות, בפאתי הפרבר הדרומי של ביירות. התקיפה כוונה לעבר הקומות העליונות.

מקורות ישראלים אמרו ל-ynet כי קובייסי הוכפף לנסראללה רק לפני שלושה ימים, והפך לדמות הצבאית הכי בכירה לאחר החיסולים האחרונים. קובייסי הוא הלכה למעשה האיש שאחראי ליכולות האסטרטגיות של חיזבאללה, והאיש שאחראי לירי לעבר תל אביב. 

ערוץ אל-ג'דיד הלבנוני דיווח כי לפי דיווחים ראשוניים - יש בתקיפה בדאחייה 5 הרוגים ו-11 פצועים, בהם 2 פצועים קשה.

גם אתמול תקף צה"ל בדאחייה בביירות. היעד היה עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה ולמעשה מספר 3 בארגון. בתחילה דווח כי  הוא חוסל, אחר כך נטען שהוא נפצע, בהמשך הודיע חיזבאללה כי הוא לא חוסל. "כרכי בסדר, הוא הועבר למקום בטוח".

אישור רשמי לחיסול

בשעה האחרונה דובר צה"ל הודיע כי בהכוונה מודיעינית מדוייקית של אגף המודיעין, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בדאחייה בביירות וחיסלו את אבראהים מחמד קביסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של ארגון הטרור חיזבאללה. במהלך התקיפה, היו עם קביסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.

קביסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים. לאורך השנים ובמהלך המלחמה, היה אחראי על השיגורים לעבר העורף הישראלי. קביסי היווה מוקד ידע מרכזי בתחום הטילים והיה מקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה.

קביסי הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80', ומאז מילא שורה של תפקידים צבאיים מרכזיים בארגון, בניהם בכיר במערך המבצעים בדרום לבנון ופיקד על יחידת 'בדר' בחזית הדרום. במסגרת תפקידיו בארגון הטרור היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים כנגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום