מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרופסור ישראלי זכה במענק יוקרתי של 17 מיליון דולר

פרופ' הייתם עמל מהאוניברסיטה העברית זכה במענק מחקר בסך 17 מיליון דולר לקידום תחום האוטיזם. המחקר יתמקד בהשפעות של גורמים סביבתיים על התפתחות אוטיזם. פרופ' עמל אמר לאחר הזכייה: "אני נרגש מההזדמנות להיות חלק מקונסורציום מחקר בינלאומי כה חשוב"

פרופסור ישראלי זכה במענק יוקרתי של 17 מיליון דולר
אילוסטרציה צילום: unsplash

חוקר האוניברסיטה העברית, פרופ' הייתם עמל מבית הספר לרוקחות שבפקולטה לרפואה, זכה במענק מחקר יוקרתי לחקר האוטיזם, בסך 17 מיליון דולר. פרופ' הייתם עמל נמנה כחלק מקונסורציום בינלאומי שלקח חלק במחקר.

המענק ניתן על ידי המכון הקליפורני לרפואה רגנרטיבית, המכון יתמוך בשותפות של חוקרים מרחבי ארצות הברית, שיחקרו את המנגנונים המולקולריים באוטיזם. המעבדה של פרופ' עמל היא היחידה מחוץ לארצות הברית שנבחרה להשתתף בפרויקט זה, כך דווח באתר Ynet.

באוניברסיטה העברית אמרו כי פרופ' עמל, אחד החוקרים המבטיחים ביותר בישראל בחקר האוטיזם, הוא הראשון בעולם שהצליח לפצח מנגנון חדש ולהוכיח קיומו של קשר מובהק בין רמות גבוהות של תחמוצת החנקן במוח לבין הפרעת האוטיזם. יחד עם קבוצת המחקר שלו, הם הוכיחו שעם העלייה בתחמוצת החנקן במוח, עולים גם האינדיקטורים לאוטיזם.

פרופ' עמל אמר לאחר הזכייה: "אני נרגש מההזדמנות להיות חלק מקונסורציום מחקר בינלאומי כה חשוב. מענק זה מאפשר לנו להרחיב את המחקר שלנו בתחום האוטיזם ומאפשר לשתף פעולה עם מדענים מובילים מרחבי ארצות הברית. אני מאמין כי המאמץ המשותף יקדם משמעותית את הבנתנו את המנגנונים העומדים בבסיס האוטיזם ויפתח אפיקים חדשים לאבחון וטיפול. זוהי הזדמנות ייחודית להשפיע על חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום