מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

למרות העליונות של ישראל: פלישה קרקעית תהיה סיפור אחר לגמרי

בתרחיש של מלחמה כוללת בלבנון, ישראל תיאלץ להילחם על הקרקע בשטח שנשלט על ידי חיזבאללה, שם היתרונות של ישראל בטכנולוגיה ובמודיעין פחות יבואו לידי ביטוי | חיזבאללה האיץ את ההכנות למלחמה בחודשים האחרונים

למרות העליונות של ישראל: פלישה קרקעית תהיה סיפור אחר לגמרי
אימוני הכוחות בצפון צילום: דובר צה"ל

ישראל פתחה בימים האחרונים בהתקפות הרסניות על חיזבאללה עם תקיפות אוויריות שהדגימו את עליונותה העצומה של ישראל באיסוף מודיעין ובטכנולוגיה במיוחד במתקפת הביפרים שגרמו לאלפי מחבלי חיזבאאלה פציעות קשות. אך מלחמה קרקעית אם תתרחש, תהיה כנראה סיפור אחר.

חיזבאללה מחזיק ארסנל עצום של רקטות, מל"טים וטילים נגד טנקים שהוא יכול לשגר כדי להתמודד עם ישראל. בין כלי הנשק החדשים והמסוכנים ביותר שלו הוא טיל נ"ט מונחה מתוצרת איראן בשם "אלמאס" - המילה הפרסית ליהלום - עם דרגת דיוק גבוהה בהרבה במלחמה עם ישראל ב-2006.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי ישראל תיאלץ להילחם בשדה קרב בדרום לבנון שמוכר טוב לכוחות חיזבאללה. הלחימה עלולה להפוך לביצה טובענית.

על פי הדיווח, מקורות מסרו כי חיזבאללה האיץ את ההכנות למלחמה בחודשים האחרונים, הרחיב את רשת המנהרות בדרום לבנון, מיקם מחדש לוחמים ונשק. איראן הגדילה את האספקה ​​של נשק קל ורימונים ורקטות, יחד עם טילים ארוכי טווח מונחים ובלתי מונחים.

חיזבאללה רכש אלפי טילים ומל"טים חדשים מאיראן ושיפר את הטילים שיש לארגון. לוחמי הארגון עם נסיון רב מהמלחמה בסוריה השכנה, שם הם לחמו לצד כוחות רוסים ואיראנים ולמדו את טכניקות הקרב של צבאות קונבנציונליים.

המל"טים המשודרגים של חיזבאללה פגעו בציוד צבאי ישראלי בחודשים האחרונים, כולל במערכות בעלות מיליוני דולרים. בנובמבר האחרון, קבוצת שכירי החרב של וגנר הרוסית תכננה לתת לחיזבאללה מערכת נ"מ מתקדמת SA-22, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. לא ברור אם המערכת נמסרה.

 

אופנועים ומשאיות ומשגרים במנהרות חיזבאללה | צילום: חיזבאללה

אנליסטים צבאיים אומרים כי חיזבאללה יכול להשתמש בטקטיקות שבהן השתמשה רוסיה באוקראינה, שיגור טילים ונחילי מל"טים בנסיון להכריע או להשבית את מערכת ההגנה האווירית של ישראל ולפגוע בבסיסים או נמלים צבאיים וברשת החשמל של המדינה. גורמים ישראלים חוששים כי מאות בני אדם עלולים להיהרג.

העיתון מציין כי "לא סביר שחיזבאללה יוכל לגבור על ישראל או להביס אותה באופן מכריע במלחמה קונבנציונלית. תקיפות אוויריות ישראליות מאז ה-7 באוקטובר גבו מחיר מהנהגת חיזבאללה וככל הנראה השביתו חלק מהיכולות הצבאיות של חיזבאללה, כולל אתרי שיגור רקטות ומאגרי נשק".

היתרון המוחץ של ישראל בפעולות מעקב ומודיעין נחשף במהלך השבוע האחרון כשישראל על פי פרסומים זרים פוצצה אלפי מכשירי ביפרים ומכשירי קשר של חברי חיזבאללה, אלפים נפצעו ונהרגו עשרות פעילים. תקיפה אווירית בפרבריה הדרומיים של ביירות ביום שישי חיסלה קבוצה של מפקדים בכירים של חיזבאללה.

בשנת 2006 העריכו גורמים ישראליים כי לחיזבאללה היו כ-12,000 רקטות וטילים. קאסם קאסיר, אנליסט לבנוני בעל ידע על חיזבאללה, אמר לעיתון שמאגרי הארגון תפחו ל-150,000 לפני ה-7 באוקטובר, נתון התואם באופן כללי את ההערכות הישראליות והמערביות.

"חיזבאללה של 2006 הוא לא החיזבאללה של היום", אמר חייל מילואים שנלחם נגד חיזבאללה ב-2006, והודה שהארגום שיפר את יכולתו. אבל גם צה"ל עשה זאת אמר, וצבר ניסיון רב ערך בלחימה בעזה.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום