מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השופטים הסירו מועמדות, לוין מתעקש: "החוק לא מאפשר להם"

בסביבת לוין טענו כי "שליחת המכתבים הקולקטיבית, שנעשתה אחרי לחץ שהופעל במאורגן על השופטים להסיר את מועמדותם, מפיצה לכל עבר ריח רע של שיבוש חמור של הליכי הבחירה". ברשות השופטת הגיבו: "טענה מופרכת"

השופטים הסירו מועמדות, לוין מתעקש: "החוק לא מאפשר להם"
שר המשפטים יריב לוין צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר שעשרה שופטים בבית המשפט העליון, הודיעו על הסרת מועמדותם לתפקיד הנשיא, מתעקש שר המשפטים יריב לוין לדון במועמדותם.

"החוק ברור מאוד, ולא מאפשר לשופטים להסיר את מועמדותם", נמסר מסביבת לוין. "השר מתכוון לדון בהתנגדויות הרבות שהוגשו ביחס לכל המועמדים".

בסביבת לוין טענו כי "שליחת המכתבים הקולקטיבית, שנעשתה אחרי לחץ שהופעל במאורגן על השופטים להסיר את מועמדותם, מפיצה לכל עבר ריח רע של שיבוש חמור של הליכי הבחירה. שוב ראשי המערכת אינם בוחלים בכל אמצעי פסול כדי לפנות דרך למועמד שהמערכת סימנה. השר לא יאפשר את הניסיון לשלול מהציבור את מעט הזכות שעוד נותרה לו, להביא לדיון את כלל המועמדים ולשמוע את ההסתייגויות וההתנגדויות ביחס אליהם".

ברשות השופטת התייחסו לטענה והבהירו כי "בניגוד לדברים שצוינו לא הופעל לחץ כלשהו לרבות לחץ מאורגן כנטען על מי מהשופטים להסרת מועמדות ועל כן הטענה בדבר שיבוש הליכי הבחירה מופרכת. מכתבי השופטים נשלחו על ידם באופן עצמאי".

מוקדם יותר הבוקר, נמסרה ההודעה הרשמית של הרשות השופטת ובה מכתביהם של עשרה שופטי בית המשפט העליון על הסרת מועמדותם לתפקיד הנשיא ומשנה לנשיא. שני השופטים היחידים שנשארו במרוץ הם יצחק עמית ויוסף אלרון. בנוסף, השופט נעם סולברג הותיר את מועמדותו לתפקיד המשנה לנשיא, משום שהוא אמור להתמנות לתפקיד זה ממילא בהתאם לשיטת הסניוריטי. 

שלשום הגיש לוין את רשימת כל 12 שופטי העליון המכהנים כמועמדים לתפקיד נשיא ומשנה לנשיא בית המשפט, במחאה על כך שנכפה עליו לכנס את הוועדה ולבחור נשיא לעליון, כאשר יש רוב למינויו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום