מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זכאי: נדחה ערעור מח"ש נגד השוטר שירה בסולומון טקה

בפסק הדין נכתב: "מכלל הראיות עלה שהתנהלותו של השוטר הייתה התנהלות ראויה. האירוע התדרדר בעיקר עקב התנהלות הצעירים שתקפו באבנים את המשיב"

זכאי: נדחה ערעור מח"ש נגד השוטר שירה בסולומון טקה
סלמון טקה ז"ל צילום: המשפחה

בית המשפט המחוזי בחיפה, דחה היום (שלישי) את הערעור שהגישה מח"ש על זיכויו של השוטר שירה למוות בסולומון טקה והותיר אותו זכאי. 

סלומון טקה נהרג ב-30 ביוני 2019 בקריית חיים. האירוע החל כאשר קצין משטרה שלא היה בתפקיד באותו זמן, הותקף באבנים על ידי ארבעה צעירים. הקצין, שחשש לחייו, ירה אל הכביש במטרה להרחיק את התוקפים. הקליע שנורה התפצל וחלק ממנו ניתז אל אחד הצעירים, סלומון טקה, והרגו. טקה היה צעיר בן שמונה-עשרה שעלה מאתיופיה בגיל אחת עשרה. הפרשה הובילה להפגנות של יוצאי אתיופיה במוקדים רבים בישראל במחאה נגד שיטור יתר על בסיס צבע עור.

בחודש אפריל זיכה בית משפט השלום את השוטר מעבירת גרימת מוות ברשלנות, לאחר שהגיע למסקנה, שהקצין פעל מתוך הגנה עצמית, בכך שבשעת הירי חש סכנה מוחשית ומיידית, לחייו ולחיי בני משפחתו, והדרך היחידה לנטרל סכנה זו הייתה באמצעות ביצוע הירי.

בהחלטת בית המשפט המחוזי היום, נכתב כי "ביהמ"ש לא מצא מקום להתערב בהכרעת דינו של בימ"ש קמא, אשר ניתנה בהתבסס על העדויות והראיות שהוצגו בתיק, הביאה בחשבון את מכלול השיקולים הנוגעים לעניין והתייחסה בפירוט לכל הטענות. 

"מכלל הראיות עלה שפנייתו של המשיב לחבורת המנוח, על רקע הבנתו שמתבצעת עבירה כלפי קטין אחר, הייתה התנהלות ראויה של שוטר, קצין משטרה, שנקלע באקראי עם משפחתו בעת בילוי משפחתי וכשלא היה בתפקיד, לאירוע פלילי. הוא עזב את משפחתו, אשתו וילדיו הקטינים שעלולים למצוא עצמם בסכנה, ונחלץ לטפל באירוע כמצופה מכל שוטר, לא כל שכן מקצין משטרה. האירוע התדרדר בעיקר עקב התנהלות הצעירים שתקפו באבנים את המשיב. 

"בית המשפט קמא קבע – וכאמור לעיל, ביהמ"ש המחוזי לא מצא להתערב בקביעה זו – שהמשיב היה נתון בסכנת חיים מידית וממשית בעת האירוע, ועל רקע זה הוא ירה באקדחו סמוך לרגלי המנוח".

הרכב השופטים בערעור סבר שגם אם אופן ביצוע הירי לכיוון האספלט, סמוך לרגלי המנוח, היה שגוי מבחינה מקצועית ומבצעית, אין בכך כדי להביא להרשעה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות שכן הוא אינו מגיע לרף הפלילי, ובכל מקרה עומד לו סייג ההגנה העצמית. 

לאחר פרסום ההחלטה התרחש אירוע דרמטי בבית המשפט, כאשר אביו של סולומון טקה יצא מהאולם בזעם, זעק שמדובר ב"גזענות" ורץ לעבר החלון בקומה השישית. מאבטחי בית המשפט תפסו אותו כשהוא על החלון והצליחו להוריד אותו מטה.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום