מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כך הצליחה ישראל לשלוח הודעות טקסט לאנשים בלבנון

כך הצליחה ישראל לשלוח הודעות טקסט לאנשים בלבנון להתריע מפני תקיפות צפויות כולל פריצה לתחנות רדיו

כך הצליחה ישראל לשלוח הודעות טקסט לאנשים בלבנון
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההכנות של ישראל לתקוף בתים ובניינים בדרום לבנון, שבהם חיזבאללה איחסן נשק, כללו שליחת הודעות טקסט לתושבים לבנונים לפנות אזורים שעלולים לעלות באש כולל שיחות טלפון, כך לפי גורמים בממשלת לבנון וישראל ששוחחו על ה'ניו יורק טיימס'.

בין אם נמסר בטלפון או בהודעת טקסט בערבית, הנוסח היה זהה: "אם אתם בבניין שבו יש נשק של חיזבאללה, תתרחקו מהכפר עד להודעה חדשה". ההודעה נשמעה גם בתחנת רדיו לבנונית אחת לפחות, שעליה הצליחה ישראל להשתלט.

ישראל הצליחה לשלוח את השיחות והטקסטים על ידי פריצה למערכות הטלקומוניקציה של לבנון, דבר שישראל שיכללה בעשור האחרון בלבנון ובעזה, כך לדברי שני קציני מודיעין ישראלים.

על פי הדיווח, ברגע שהמודיעין הישראלי נמצא בתוך המערכות של לבנון, יחידות המודיעין הצבאיות הישראליות יכולות לכוון את ההודעות ושיחות הטלפון להגיע לטלפונים סלולריים הממוקמים גיאוגרפית לאזור מסוים.

גורמים בלבנון הכחישו שרשת התקשורת של המדינה נפרצה. ג'וני קורם, שר התקשורת של לבנון, אמר בהצהרה כי נעשה שימוש ב"יישומים אלקטרוניים מטעים" כדי לפרוץ למערכת, שלא דרשה "טכנולוגיה מתקדמת כדי לנצל את הרשת".

גם מערכות התקשורת של ישראל עצמה חשופות להתקפות. בשבוע שעבר איראן וחיזבאללה שלחו מיליוני הודעות טקסט לטלפונים סלולריים ישראלים עם איום שכולם צריכים לעזוב את בתיהם. "אם אתה רוצה לחיות, עזוב", נכתב בכמה מההודעות. בהודעות אחרות נכתב לישראלים "אתם תראו את יקיריכם בגיהנום".

שר ההסברה של לבנון, זיאד מקרי, אמר בהצהרה כי משרדו בביירות קיבל הודעה מוקלטת שקראה לאנשים לעזוב את הבניין. גם המשרד הכלכלי ומשרד התרבות קיבלו הודעות דומות. "זה בא במסגרת המלחמה הפסיכולוגית שמיישם האויב", אמר מקרי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום