מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המכתב לבני הישיבות התיכוניות: "אל תתייצבו לשום זימון"

לאחר הדיונים שנערכו במעונו של מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש יוצאים גדולי ישראל במכתב גם לבני הישיבות התיכוניות: "אם ח"ו יתפסו אפילו אחד מכם, עולם הישיבות יתלכד יחדיו וילחמו למענכם". המכתב המלא

המכתב לבני הישיבות התיכוניות: "אל תתייצבו לשום זימון"
הדיון אצל מנהיג עולם הישיבות צילום: שוקי לרר

גדולי ישראל יוצאים היום (שלישי) במכתב ברור עם הוראה נחרצת לכלל בני הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס, המכתב בראשם גם לבני הישיבות התיכוניות והגיבוי שיקבלו: "אם ח"ו יתפסו אפילו אחד מכם, עולם הישיבות יתלכד יחדיו וילחמו למענכם"

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול על הדיונים שנערכו בימים האחרונים במעונו של מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש כיצד לנהוג בעת הזאת שבסופו הוחלט על המכתב החריף. 

על המכתב חתומים ראש הישיבה הגר"ד לנדו, רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש, עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, ראש ישיבת קול תורה הגרמ"י שלזינגר וראש ישיבת גרודנא באר יעקב הגר"צ דרבקין. 

הנוסח המלא של המכתב:

"כפי שדברנו, מעת אשר החריפה התנכלותם של הערכאות כלפי בני הישיבות ופתחו הם במלחמה כנגד עולם התורה אין לבני הישיבות להתייצב בלשכות הגיוס כלל, לשום זימון שהוא".

"בימים האחרונים ישנם בחורי ישיבות שקבלו זימון בפועל, וחלק גדול מהם בוגרי ישיבות תיכוניות, אשר בס"ד לומדים כיום בישיבות על טהרת הקדש, והדבר מובן שבחורים אלו שרויים בחשש, וגם הוריהם היקרים אשר רוצים בטובת בניהם חוששים מהמצב בו בניהם אינם נענים לצווים".

"לכן הננו לחזק את אותם בחורים והוריהם היקרים, שלא יתייצבו ושלא יתגייסו חלילה, כי כל פתח שהוא עלול להמיט אסון עליהם (וכן בעקבות זה גם על עולם הישיבות), חלילה וחלילה, לא להתייצב ולא להיענות לשום פני' מהם כי אם בתורת השם חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה".

את מכתבם מסיימים: "ואם ח"ו יפיקו רוע זממם למעשה ויתפסו אפילו אחד מכם, עולם הישיבות יתלכד יחדיו וילחמו למענכם כמו לכל בן ישיבה אחר, והשם יושיענו ונתברך בכתיבה וחתימה טובה".

 

המכתב של גדולי ישראל | צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום