מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היכן ישמיע את קולו השופר העתיק של משפחת אדלשטיין?

שופר עתיק בן 150 שנה, אותו הביא מרוסיה אביהם של הרבנים לבית אדלשטיין, הוחזר לשימוש על ידי מומחה שופרות והוא ישמיע את קולו השנה ברמת השרון. הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים'

היכן ישמיע את קולו השופר העתיק של משפחת אדלשטיין?
השופר העתיק של משפחת אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

השופר העתיק מזה קרוב ל-150 שנה שהגיע ממחוזות רוסיה עם הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין זצ"ל רבה של שומיאץ בברית המועצות ואביהם של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין ורבה של רמת השרון הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל כבר התייבש ובקושי הוציא קול.

הנכד הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין שיתקע השנה ברמת השרון היכן שהתפלל אביו רבי יעקב זצ"ל פנה למומחה השופרות הנודע הרב צבי גריינמן בשאלה האם יוכל לעורר את השופר העתיק שוב לחיים?.

 

רבי צבי יהודה אדלשטיין תוקע בשופר צילום: באדיבות המצלם

הרב גריינמן נטל את המשימה המורכבת לידיו ובעזרת מכשירים עדינים שברשותו החזיר את השופר לקדמותו, ואכן הוא השופר שבו ימשיכו לתקוע גם השנה, כפי שהיה הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל תוקע בו.

הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין שהגיע יחד עם חתנו הרב יעקב ישראל אפשטיין, למומחה השופרות נכדו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ביקש מהרב גריינמן לחזות בשופר המפורסם של מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל ואף לתקוע בו.

כזכור, השופר הוחזר לפני הקבורה של רה"י, להרב גריינימן, זאת ע"פ צוואתו של רבי גרשון זצ"ל. רבי גרשון היה סומך רק על רבי צבי גריינמן בנו של הגאון רבי מאיר גריינמן שיבלחט"א, אחיינו של החזון איש, בעניין כשרות השופרות בהיותו מומחה גדול, ובשנים האחרונות השתמש רק בשופרות ששייכים לרבי צבי. 

 

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום