מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נדחתה בקשת עורך דין אנטישמי להרוס בית כנסת בשביל מגרש חניה

בית משפט בגרמניה דחה בקשת עורך דין ימני קיצוני אנטישמי שרוצה להרוס בית כנסת כדי לבנות מגרש חניה. בית הכנסת בעיר דטמולד נמצא בבעלות האנטישמי. הוא חגג מסיבה בבניין בעבר ועכשיו רוצה להרוס אותו

נדחתה בקשת עורך דין אנטישמי להרוס בית כנסת בשביל מגרש חניה
בית כנסת: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית המשפט לעניינים מנהליים במדינת נורדריין-וסטפאליה דחה בקשה להריסת בית כנסת לא פעיל בעיר דטמולד, בכך תמך בפסיקה קודמת של בית המשפט לעניינים מנהליים במינדן גם במדינת נורדריין-וסטפאליה. 

המחלוקת נגעה לבית כנסת יהודי ישן במרכז העיר דטמולד, שלא היה בשימוש מאז סוף שנות ה-80. הבעלים הנוכחיים של האתר רוצה להרוס את הבניין הישן כדי לבנות חניון. התובע הוא עורך דין מהעיר דטמולד בשם הנדריק שנל, שהורשע בהמרדה ב-2002, לאחר שטען שיש "להרוג מיעוטים בגז כמו יהודים".

שנל נחשב לעורך דין מהימין הקיצוני ובין היתר ייצג בבית המשפט חשודים בטרור מהימין הקיצוני. בהליך הערעור הוא טען כי "שימור הבניין בלתי סביר מבחינה כלכלית".

בית המשפט לעניינים מנהליים קבע, כי התובע אינו זכאי להיתר הריסה, משום שהאנדרטה שהוצבה במקום מונעת את פינוי הבניין. בית הכנסת הוקם בשנת 1633.

מאחר והתובע לא עשה מספיק מאמצים למכור את האנדרטה במחיר סביר למי שמעוניין לרכוש אותה על מנת לשמר את המורשת התרבותית של העיר, הוא לא יכול לגעת בבניין. התובע יכול לפנות לבית המשפט הפדרלי למינהל כדי לשנות את ההחלטה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום