מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ההורים עובדים ואין גן: הפתרון הייחודי שנמצא לילדי עובדי רמב"ם

אסף בכר, מנהל משאבי אנוש ברמב"ם שיתף: "כל עוד זה המצב במדינה, אנחנו שקטים שאנחנו מעניקים לילדים הללו את המקום הכי בטוח שהם יכולים להיות בו, מתוך שתקווה שכבר בקרוב נחזור לחיות בשקט"

ההורים עובדים ואין גן: הפתרון הייחודי שנמצא לילדי עובדי רמב"ם
המתחם המיוחד שהוקם עבור הילדים צילום: הקריה הרפואית רמב״ם

מראה לא שגרתי: שמרטפייה ל-450 ילדים נפתחה במתחם התת-קרקעי והממוגן בבית החולים רמב"ם בחיפה. 

השמרטפייה נפתחה לאחר שחלה הסלמה במצב הביטחוני ומסגרות החינוך בצפון לא יכלו לקלוט פיסית את התלמידים בגנים ובבתי הספר. רמב"ם כבית חולים חייב להמשיך ולתפקד יחד עם העובדות והעובדים, הורים לילדים קטנים, מה שמחייב מציאת פתרון שכבר הופעל אמנם בעבר, אולם כעת, מדובר בהיקף חסר תקדים של פעילות. יחד עם עיריית חיפה, נפתחה שמרטפייה ל-450 ילדים וילדות, בגילאי 3-12, בעשר כיתות לימוד מזוודות, במתחם ייעודי בקומה מינוס 2 בבת החולים הממוגן שבלב הקריה הרפואית. 

בכל כיתת גן יש משחקייה, מושבי רביצה, מחצלות משחק, שולחנות יצירה, פופים, מגרות אחסון, משחקי יצירה ועוד הפתעות. הקמת המתחם כאזור ייעודי לשהיית ילדים הינה תוצר של מיזם משותף של המרכז הרפואי ובית הספר לארכיטקטורה בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים. תכנון המתחם ועיצובו בוצע בהתנדבות מלאה על ידי ליאור רמון, עוזר הוראה בבית הספר לארכיטקטורה, ושרון אדר, סטודנטית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. הקמת כיתות הגן התאפשרה הודות לתרומה נדיבה ממייקל ולינדה פריז מבוסטון באמצעות הקרן המשפחתית שלהם.

לדברי מאיה בנימין, מנהלת מדור רווחה באגף משאבי אנוש שברמב"ם: "ברגע שקיבלנו את ההנחיה לפתוח את השמרטפייה חשבנו על כל פרט במטרה לענות על כמה שיותר צרכים של העובדות והעובדים ברמב"ם וילדיהם. כל למשל גייסנו יחד עם עיריית חיפה סייעות דוברות עברית, רוסית, ערבית ואמהרית, מדובר ב-200 אנשי צוות שיסייעו ל-400 עד 450 ילדים ב-10 כיתות".

לדברי מירב גנות, מנהלת מחלקת רווחה באגף משאבי אנוש ברמב"ם: "יש לנו מוטיבציה גבוהה בקרב הסייעות, לעבוד כאן, לתרום ולעזור, זה לא דבר מובן מאליו ואנחנו, כמשפחת רמב"ם, מאד מעריכים את זה ומוקירים את פועלן".

אסף בכר, מנהל משאבי אנוש ברמב"ם, מסכם: "זה משהו שלא נעשה מעולם, זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים את השמרטפייה במסגרת הזו, בחניון התת קרקעי שלנו. לשם כך הקצאנו אזור ושידרגנו בו תשתיות. כבר הקצאנו אזור ייעודי במתחם לגילאי 0 עד 3, וכדי להפעילו אנחנו מחכים להוראות פיקוד העורף. כל עוד זה המצב במדינה, אנחנו שקטים שאנחנו מעניקים לילדים הללו את המקום הכי בטוח שהם יכולים להיות בו, מתוך שתקווה שכבר בקרוב נחזור לחיות בשקט".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום