מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השוואה בבלארוס: "מה ההבדל בין מחנות השמדה לבין רצח עם ביפרים"

בעל טור בבלארוס בעיתון המזוהה עם השלטון פרסם מאמר אנטישמי שמקבל פרסום רב ברשת דוברת הרוסית. במאמר נכתב: "פיצוץ הביפרים מהווה פתיחה של תיבת פנדורה"

השוואה בבלארוס: "מה ההבדל בין מחנות השמדה לבין רצח עם ביפרים"
אושוויץ: אילוסטרציה צילום: pixabay

בעקבות מתקפת הביפרים המיוחסת לישראל בלבנון. אנדריי מוקובוזצ'יץ, בעל טור בעיתון "בלארוס היום" השווה בין השואה לבין "שואת הביפרים". מדובר בעיתון המהווה בטאון של השלטון הבלארוסי והכותב הוא אחד מאנשי התעמולה של השלטון בבלארוס שכבר התבטא באופן אנטישמי בעבר, כך דיווח אלכס נירנבורג בכאן חדשות.

בפתח הטור נכתב: "ההיגיון המערבי הוא כזה: אין זה משנה כלל בידי מי יהיה הביפר, בידי אם, תינוק או קשיש. אנחנו נפוצץ, נפוצץ מרחוק, נפוצץ כך שזה יהיה בטוח עבורנו ושהפלסטינים יסבלו, כולם בלי יוצא מן הכלל".

הכותב ערך השוואה לשואה: "אז תגידו לי מה ההבדל בין השמדת יהודים באמצעות מכונות המכונות 'תנורים ומחנות השמדה' לבין רצח העם הפלסטיני באמצעות 'ביפרים עם פצצות'"? הכותב המשיך: "יש חשש שהיהודים, תוך התכסות בעניין השואה וכתוצאה מכך איבדו משהו בתוך עצמם, מובילים את המצב לכך שכל העולם יפנה להם עורף".  

יו"ר אגודת העיתונאים של בלארוס אנדריי קריבושייב התבטא אף הוא בחריפות נגד ישראל וקבע כי: "פיצוץ הביפרים מהווה פתיחה של תיבת פנדורה ובעצם ממסדת חוקית פעולות טרור של מדינה".

זה לא מפתיע במיוחד, מיד לאחר טבח 7 באוקטובר נטען במאמר שפורסם באתר מרכזי בבלארוס מאמר בו קרא הכותב "להטיל פצצת אטום על ישראל" וקבע ש"ניצחון פלסטיני הוא בעצם גם הניצחון של רוסיה ובלארוס".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום