מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הסבא בהספד מטלטל בהלווית נכדו מנדי ז"ל: "לא להתעלם מחרמות"

הרב שמעון ידגר מנהל הת"ת בכפר חב"ד נשא הספד מטלטל בהלווית נכדו מנדי בולטון ז"ל שנפטר בגיל 12. הסבא העלה את נושא החרמות בקרב הילדים וביקש מהמחנכים והמחנכות לא להתעלם אפילו לשניה אחת. צפו בוידאו שחובה על כל איש חינוך לצפות בו

הסבא בהספד מטלטל בהלווית נכדו מנדי ז"ל: "לא להתעלם מחרמות"
הרב שמעון ידגר בהספד על נכדו צילום: צילומסך

מסע הלוויה קורע לב התקיים אתמול (שני) עת הובא למנוחות הילד מנחם מנדל בולטון ז"ל מכפר חב"ד שנפטר בפתע פתאום לאחר שעבר חרם מחבריו. 

מנהל הת"ת בכפר חב"ד, הרב שמעון ידגר, סבו של הילד נשא דברי מספד מטלטלים והעלה את הנושא של חרמות על ילדים בבתי ספר מצד החברים וקרא בדבריו למחנכים לפקוח עין ולקחת אחריות. 

"ישראל, היית ילד מדהים, ילד עניו, ילד עם יכולות שהיה לחברים קשה להיות בסביבתך ולהתחבר איתך אולי", פתח הסבא את הספדו, "אבל דבר אחד יותר מהכל צריך להבין, הגדולה שכתובה בתורה על ראובן על זה שלקח אחריות על מה שעשה, על יהודה שלקח אחריות על מה שעשה הוא לא התעלם מהדבר הזה".

 

הרב ידגר בהספדו צילום: הפרגוד

"אין התעלמות ממה שהיה, גם אם הייתה בעיה רפואית וזה היה הטריגר של המצב הזה, אז יש פה ענין שצריך "והחי יתן אל ליבו" ליתן אל ליבו שלא יקרה חלילה מצב כזה שיש עוד מחנך בעולם שילד פונה אליו והוא לא עונה לו ולא מתייחס אליו כשאומר לו שיש ילדים שמציקים לו, איך יתכן דבר כזה".

"זה הדבר שצריך לקחת מהמקום הזה, קורבן שהיה לחינם לא הייתה שום סיבה לזה מעבר לרצונו של הקב"ה מתי הוא לוקח עוד אחד. ומגלגלין זכות ע"י זכאי ולהיפך, לכן כל אחד מהנמצאים כאן ומי שלא נמצא כאן שייקח על עצמו להסתכל על עצמו במראה ולומר לעצמו האם אני צריך להתחרט על משהו, או שאני עובד על כל העולם ועושה את עצמי כאילו שאני טהור, אין טהורים יש אנשים שצריכים לקחת אחריות ויש דרך לפתור את המצב כדי שיהיה טוב יותר".

"לא רוצים להעניש אף אחד אבל לקחת אחריות זה העיקר. כשלוקחים אחריות זו חרטה, אנו נמצאים בחודש אלול לפני ר"ה לפני יום הכיפורים, על בין אדם לחברו אין מחילה עד שיבוא ויירצה את חברו".

"לא ייתכן שיהיה פה מצב כזה שיתעלמו מדבר כזה, זה דבר שצריך להיות ברור לכל אחד מאיתנו".

"לכן, רבותי, כולם בבקשה, הרב אמר דברים הנכנסים לליבם של אנשים בענייני אהבת ישראל, אהבת חינם צריכה להיות כאן בכפר (חב"ד א.פ) ובטח בכל מקום בעולם. זה דבר שיפסיק את המוות בחצרינו. כל עוד שאין לנו אהבת ישראל אין לנו אהבת חינם, זה מקום... לדברים אלה. לכן בוא ניקח את הדברים שאמר הרב ונעשה אחדות בינינו אבל בלי לקחת אחריות א"א! כי צריך לקחת אחריות ולהתחרט על מה שלא היה טוב ולבנות דרך חדשה".

"כל מחנך ומחנכת מהיום אם ילד או ילדה שפונה לא להתעלם אפילו לא שניה אחת. לא להתעלם זה מהתורה".

"מנדי אנחנו אוהבים אותך בשם סבא וסבתא בשם כל המשפחה אמא ואבא... בשם כל הנכדים והנכדות שכולם אהבו אותך כל כך, אהבו את החכמה שלך את הצחוק שלך שאין כדוגמתו בכל העולם... מה שאף אחד לא עושה בשמונים שנה אתה עשית ב-12 שנים בדיוק, כ' באב זה יום ההולדת של מענדי כ' באלול יום הפטירה".

"ולכן כל אחד יצרוב על לוח ליבו את התאריך הזה...זה הלפיד שצריך לצאת איך מחנך צריך להיות בעולם".

"מנדי סליחה מחילה וכפרה אם לא נהגנו בך כשורה ואם לא עשינו מספיק אם לא שמענו מספיק ואם לא זעזענו את המערכת בזמן הנכון...סלח לנו כי שגגה עלתה בידינו בבקשה תסלח לכל המשפחה ואנחנו פוטרים אותך מכל החובות ואומרים לך, לך לשלום ותעמוד לגורלך קץ הימים".

את דבריו סיים: "תיגש לסבא ולסבתא הצדיקים השלוחים של הרבי, שיראו לנו מזה אהבת ישראל אהבה לכל אחד מישראל... לך אליהם ותביאו ביחד את הרבה  לבוא לגאול את עם ישראל תיכף ומיד ממש".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום