מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בעקבות המטח לעמק יזרעאל והגליל התחתון: בוטלו הלימודים בשורת ישובים

בשל המטחים האחרונים של חיזבאללה, פיקוד העורף מעדכן את ההנחיות - והלימודים יבוטלו גם בעמק יזרעאל ובכרמל | במהלך הלילה שוגרו כ-20 רקטות שוגרו לעמק יזרעאל והגליל התחתון | צה״ל תקף עשרות מטרות טרור של חיזבאללה

בעקבות המטח לעמק יזרעאל והגליל התחתון: בוטלו הלימודים בשורת ישובים
הצפון המופגז: אילוסטרציה צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

במהלך הלילה שוגרו כ-20 רקטות ליישובי עמק יזרעאל, בשלושה מטחים מלבנון. בעקבות כך, פיקוד העורף עידכן הבוקר את ההנחיות בשורת יישובים נוספים בעמק יזרעאל ובכרמל - והורה על הגבלת הפעילות החינוכית.

 

היירוטים בירכא צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בהתאם, משרד החינוך הודיע כי יישובים נוספים יעברו ללמידה מרחוק - ובהם יישובי המועצה האזורית מגידו, יוקנעם עילית, דלית אל כרמל ועוספיא. ההגבלה בתוקף עד מחר. 

מעיריית נהריה נמסר: גם היום לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בעיר ולא תתקיים קבלת קהל בבניין העירייה.

המרכז הרפואי העמק עידכן כי בעקבות הירי הרקטי לישובי העמק, פונו למרכז הרפואי העמק 5 פצועים שנחבלו בדרך למרחב הממוגן, 3 עדין מטופלים כעת. השלושה סובלים משברים וחבלות גפיים.

לצד זאת, אזעקות הופעלו הבוקר באזור הקריות - קריית אתא וקריית ביאליק וביישובים במרכז הגליל - מורשת, אעבלין, טמרה, כאבול ועוד. אזעקות נשמעו גם באחיהוד שבגליל העליון.

ממועצה אזורית גולן נמסר: הגולן מוגדר כאזור התגוננות כתום. להלן רענון הנחיות התקפות עד יום רביעי בשעה 18:00:

אין לקיים כל פעילות חינוכית (כולל גנים ופעוטונים, חנ"מ או חוגים). הלמידה של בתי הספר תתקיים באופן מקוון. ניתן לקיים פעילות הפגה חברתית-קהילתית ביישובים, תחת הנחיות שיצאו למנהיגויות היישובים. עד 10 אנשים בשטח פתוח, עד 100 אנשים במבנה. חופי הכנרת סגורים לקהל.

מקומות עבודה: ניתן לקיים פעילות במבנה או בסמוך למרחב מוגן. חקלאות: ניתן לקיים פעילות חקלאית - חובת תיאום מול הרבש"צ. תחבורה ציבורית: מתנהלת כרגיל. תנועה בכבישים: מותרת ללא הגבלה, ייתכנו חסימות צירים בהתאם למצב.

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון ואגף המודיעין, תקפו עשרות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון במהלך הלילה. במהלך התקיפות נצפו פיצוצי משנה המעידים על אמצעי הלחימה שהיו מאוחסנים במבנים. 
 
צה״ל תקף את חוליית המחבלים ששיגרו רקטות לעבר מרחב העמקים במהלך הלילה ואת המשגרים מהם זוהו השיגורים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום