מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנכדה חשפה: "סבא שלי היכה את היטלר קשות"

ה'דיילי מייל' מפרסם סיפור לא מוכר על גבר שהיכה קשות את היטלר ונאלץ לברוח לקנדה. סיפור מדהים של מרים משקולות שגרם להיטלר לדמם כשהיכה אותו בחגורה, עד שהיטלר התחנן לרחמים. משפחתו הצטרפה אליו אחרי זמן קצר, והם התיישבו בקולומביה הבריטית, שם התחיל סטיב חיים חדשים

הנכדה חשפה: "סבא שלי היכה את היטלר קשות"
נאצים: אילוסטרציה צילום: פלאש 90

למרות שהיא תמיד סקרנית לגבי השורשים שלה, פמלה ידעה מעט מאוד על ההיסטוריה של משפחתה הביולוגית עד שהתחילה לחפור עמוק יותר בהיסטוריה במהלך מגיפת הקורונה. פמלה, עיתונאית לשעבר מקנדה, שרוצה להיות מזוהה רק בשמה הפרטי, בדקה בשנים האחרונות מסמכים, תמונות והתאמת DNA.

בקטע עיתון אחד משנת 1940 גילתה תגלית מזעזעת ובלתי צפויה על סבה. סטפן 'סטיב' זקאל היה מרים משקולות יליד הונגריה - אבל הוא היה גם האיש שבמהלך עימות אלים היכה את אדולף היטלר בחגורה קשות. 

ה'דיילי מייל' מדווח, כי הוא היה חלק מארגון מקומי שנסע מעיר לעיר כדי לפעול נגד הגאות הגואה של הפשיזם באירופה באותן שנים. ב-30 בינואר 1927, סטיב מצא את עצמו בקטטה אלימה בין נאצים וסוציאליסטים בעיירה הקטנה שטנדורף, אוסטריה. 

סטיב אמר שהוא היכה את היטלר כל כך חזק עם החגורה שלו שהוא ברח תוך שהוא מבקש רחמים והתחבא בשדה חיטה.  זו הייתה התכתשות עם מנהיג גרמניה הנאצית לעתיד, וסטיב נאלץ לברוח לקנדה כעבור שנתיים כשעל ראשו הונח פרס כספי.

סטיב נולד בחלק בהונגריה שהפך מאוחר יותר לאוסטריה ב-1904, ומהר מאוד פיתח תשוקה להרמת משקולות. כספורטאי הוא היה חבר במפלגת השמאל הדמוקרטית של העובדים הסוציאליים (SDAP). 

הארגון הוקם ב-1923 כתגובה  לאלימות הפוליטית הגואה, וכמשקל נגד קבוצות צבאיות שהיו ממומנות היטב על ידי הימין הקיצוני. פמלה, עיתונאית לשעבר, תיארה כיצד סבה היה מעורב ישירות במאבק ב-30 בינואר 1927. "הוא היכה את היטלר עם חגורה" הסבירה פמלה.

"הוא היה צריך לברוח", הסבירה פמלה. "בגלל המאבק הזה היה מחיר על הראש, ולא הייתה לו ברירה אלא לעזוב את אוסטריה". בעזרת שני חיילים לשעבר של בעלות הברית, סטיב הוברח מאוסטריה ובסופו של דבר הגיע לקנדה ב-1929.

משפחתו הצטרפה אליו אחרי זמן קצר, והם התיישבו בקולומביה הבריטית, שם התחיל סטיב חיים חדשים. אבל למרות שהשאיר את אירופה מאחור, זיכרון הקרב לא עזב אותו ושנים לאחר מכן, תוך כדי הגשת בקשה לאזרחות קנדית, הסיפור של סטיב עלה שוב.

במהלך התהליך הוא נשאל על ידי שופט אם יהיה מוכן להגן על קנדה שאימצה אותו לאחרונה. ללא היסוס, ענה סטיב, "אשמח על ההזדמנות לעשות זאת שוב'" בהתייחסו למאבקו הקודם נגד הנאצים. 

פמלה הסבירה: "האמירה הנועזת הזו משכה את תשומת ליבו של כתב בית המשפט, והסיפור התפשט במהירות, זה פורסם על ידי עיתונים ברחבי קנדה,  באחד הדיווחים ב"טאקומה טיימס", מיום 18 בינואר 1940, נכתב: "אדם שטוען שהצליף באדולף היטלר בחגורה עד שדימם והתחנן לרחמים הפך לאזרח קנדי".

הוא המשיך לעסוק בהרמת משקולות בקנדה, הוא הפך לפרדסן נלהב ועבד קשה עד שמת ב-19 בינואר 1986 מהתקף לב בגיל 81.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום