מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הבהלה לדרכון הרומני - כך תבדקו זכאות ללא עלות

הדרכון הרומני פותח דלתות לרשת רחבה של זכויות והזדמנויות והפך לאטרקטיבי במיוחד עבור ישראלים, שממשיכים בהמוניהם להגיש בקשות לאזרחות רומנית, בפרט בצל המצב הבטחוני

הבהלה לדרכון הרומני - כך תבדקו זכאות ללא עלות
דרכון רומני צילום: שאטרסטוק

בשנים האחרונות, הדרכון הרומני הפך להיות אחד מהדרכונים המבוקשים ביותר בקרב ישראלים. מאז שרומניה הצטרפה לאיחוד האירופי בשנת 2007, דרכון רומני מקנה את האפשרות לגור, לעבוד וללמוד בכל אחת מ-27 מדינות האיחוד האירופי. העובדה שדרכון רומני פותח דלתות לרשת רחבה של זכויות והזדמנויות, הפכה אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור ישראלים, שממשיכים בהמוניהם להגיש בקשות לאזרחות רומנית.

כתבו את שמכם ובדקו זכאות>>>

יתרונות הדרכון הרומני

קבלת דרכון רומני מעניקה את הזכות לגור, לעבוד וללמוד בכל מדינות האיחוד האירופי, כמו גרמניה, צרפת, הולנד, איטליה, ועוד. היתרון המובהק הוא שבעלי דרכון רומני יכולים לעבור למדינות אלה ללא צורך באישור שהייה מיוחד או ויזות עבודה, מה שמקל מאוד על תהליך ההגירה ומעניק חופש תנועה רחב יותר.

בנוסף, הדרכון הרומני מאפשר גישה למערכות החינוך האירופיות, כולל סבסוד ללימודים במוסדות אקדמיים שונים, בין היתר באוניברסיטאות הנחשבות ביותר באירופה. צעירים שמחפשים ללמוד באוניברסיטאות במדינות כמו גרמניה או צרפת יכולים לנצל את ההזדמנות הזו ולקבל השכלה איכותית בעלות נמוכה.

יתרון נוסף שחשוב לציין הוא שבעלי דרכון רומני יכולים להשקיע בנדל”ן באירופה ולהנות מתנאי מימון נוחים במיוחד. השווקים הפתוחים באיחוד האירופי הופכים את ההשקעות בתחום הנדל"ן להזדמנות כלכלית אטרקטיבית, המאפשרת לרכוש נכסים במחירים אטרקטיביים, בתנאים נוחים במיוחד.

מי זכאי לדרכון רומני?

החוק הרומני מאפשר לילידי רומניה שלא איבדו את אזרחותם, וגם לצאצאיהם עד שני דורות קדימה, להגיש בקשה לאזרחות. המשמעות היא שילידי רומניה, ילדיהם ונכדיהם זכאים להגיש בקשה לדרכון רומני. בנוסף, גם ישראלים שנולדו מחוץ לרומניה והוריהם או הורי הוריהם היו אזרחי רומניה, זכאים אף הם להגיש בקשה לאזרחות רומנית. חשוב לדעת שבמקרים בהם ילידי רומניה איבדו את אזרחותם לאורך השנים, החוק הרומני מאפשר להם להגיש בקשה פרטנית להשבת האזרחות. הבקשה נבחנת לפי החוק שהיה בתוקף בעת עזיבת רומניה על ידי מבקש האזרחות. קבוצה זו כוללת בעיקר ישראלים שעלו לישראל לפני שנת 1950, שיכולים להימצא זכאים לקבלת אזרחות רומנית.

כדאי לבדוק את זכאותכם בהקדם

תהליך קבלת דרכון רומני אומנם כרוך בהגשת מסמכים והוכחות למוצא הרומני, אך בהחלט עשוי להשתלם לאור היתרונות המשמעותיים שהוא מציע. כדאי לבדוק אם גם אתם זכאים לדרכון רומני בהקדם משום שכמות הבקשות נמצאת במגמת עלייה ואין לדעת מתי החוק ישתנה והוצאת הדרכון תהיה קשה הרבה יותר - זו הזדמנות לפתוח את הדלת לעולם של אפשרויות חדשות באירופה!

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום