מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שופטי העליון הסירו את מועמדותם לתפקיד הנשיא - אלו השניים שאישרו

עשרה שופטי בית המשפט העליון ביקשו להסיר את שמם מרשימת המועמדים לתפקיד נשיא ומשנה לנשיא בית המשפט. אמש פרסם שר המשפטים את רשימת המועמדים: כל 12 שופטי העליון המכהנים

שופטי העליון הסירו את מועמדותם לתפקיד הנשיא - אלו השניים שאישרו
בית המשפט העליון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כצפוי: עשרה שופטי בית המשפט העליון הבהירו היום (שני) כי הם מבקשים להסיר את מועמדותם לתפקידי הנשיא ומשנה לנשיא בית המשפט העליון, לאחר ששר המשפטים לוין הגיש לוועדה את שמות כל 12 השופטים המכהנים. 

השופטים היחידים שלא הסירו את מועמדותם: השופט יצחק עמית שממשיך לטעון לכתר בהתאם לשיטת הסניוריטי והשופט יוסף אלרון, שקרא תיגר על השיטה והודיע כבר לפני זמן רב שיתמודד לתפקיד, משום שהוא סבור שהשופט עמית אינו ראוי לתפקיד. 

כזכור, אמש פרסם שר המשפטים, יריב לוין את רשימת המועמדים לתפקידי נשיא ומשנה לנשיא בית המשפט העליון, לאחר שבג"ץ כפה עליו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים על מנת לבחור נשיא לבית המשפט.

במחאה על אי נכונותם של השופטים להגיע עימו להסכמות, הציע לוין את כל שופטי בית המשפט העליון כמועמדים לתפקיד הנשיא או לתפקיד המשנה לנשיא. 

 

מכתבו של לוין | צילום: ללא

במכתב חריף במיוחד לחברי הוועדה, כתב לוין "אנו מצויים בתקופה של מלחמת קוממיות עצימה, ואסור שנעסוק בעת הזו בהליך מינוי כה שנוי במחלוקת. למרות זאת, דחו שופטי בית המשפט העליון את כל הצעות הפשרה שהוצעו על ידי, וכפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף והפסול מעיקרו. זו חוליה נוספת ברצף של החלטות משפטיות כחניות, העומדות בסתירה לרוח האחדות והאחריות שלוחמינו והציבור כולו מצפים לה".

לוין הוסיף: "מי שמנסה ליטול את הכתר ושם אותו בכח על ראשו, לא יזכה לאמון הציבור ולא יוכר כמי שנבחר כדין ובדרך מקובלת".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום