מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארצות הברית נתנה את "ברכת הדרך" למתקפה בלבנון

בוושינגטון מבינים שלא ניתן להגיע כעת להסכם בדרך דיפלומטית. דיפלומטים זרים לישראל: עסקו ב"יום שאחרי" כדי להוריד את חיזבאללה מהעץ. בכיר ביוניפי"ל: "בביירות עסקים כרגיל. בדרום לבנון המצב מדאיג"

ארצות הברית נתנה את "ברכת הדרך" למתקפה בלבנון
התקיפה בביירות צילום: רשתות ערביות

ישראל עדכנה את ארצות הברית על המתקפה הנרחבת שיצאה לפועל היום (שני) בלבנון. בכאן 11 פורסם כי האמריקנים נתנו את ברכת הדרך לתקיפה - מתוך הבנה שלא ניתן כעת להגיע להסכם דיפלומטי שיוביל להפסקת אש בצפון, ולהחזרת התושבים חזרה לבתיהם.

עוד דווח, כי בישראל הכינו תוכניות מבצעיות, ימים קדימה, להמשך תקיפות נרחבות בלבנון, במטרה לשלול יכולות של חיזבאללה שנבנו במשך שנים ארוכות בדרום לבנון, בבקעת הלבנון ובאזורים רבים ברחבי המדינה.

כחלק מהתקיפות הנרחבות בלבנון, הועלתה הדריכות במערכי ההגנה האווירית מול לבנון, איראן, עיראק והחות'ים מתימן.

עמיחי שטיין דיווח כי דיפלומטים זרים פנו בימים האחרונים לגורמים ישראלים וביקשו מהם להתחיל לעסוק ב"יום שאחרי" בעזה כדי "להוריד את חיזבאללה מהעץ", כדי לקדם פתרון מדיני בצפון.

ההיגיון שעומד מאחורי ההצעה נובע מכך שמנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, הצהיר שלא יהיה פתרון מדיני בצפון בלי הפסקת אש בעזה, ואותם דיפלומטים מעריכים כי ייתכן ויצירת מצג של סיום המלחמה בעזה יסייע בסוגייה.

בתוך כך רועי קייס דיווח כי דובר כוח יוניפי"ל בלבנון שנמצא בביירות אמר בראיון: "בביירות עסקים כרגיל. בדרום לבנון המצב מדאיג. האנשים עוזבים. אנשים עוזבים את דרום המדינה, יש פקקי תנועה".

לאחר התקיפה היום בביירות חיזבאללה הכחיש שמספר 3 בארגון, עלי כרכי, נפגע במהלך ניסיון החיסול בביירות. בהודעה רשמית נאמר: "הוא במלוא כוחו והועבר למקום בטוח". בצה"ל אישרו כי היעד בתקיפה הממוקדת בבירת לבנון היה כרכי..

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום