מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הכתב מהצפון עוזב את ארגון העיתונאים בזעם: "התגייסות הזויה"

ארגון העיתונאים גינה את הפשיטה על משרדי אל גז'ירה ברמאללה. בתגובה, הודיע הכתב על התפטרותו מתפקידו בארגון. בברנז'ה הגיבו לארגון: "קשקשנים שמבלבלים את המוח"

הכתב מהצפון עוזב את ארגון העיתונאים בזעם: "התגייסות הזויה"
סגירת משרדי אל ג'זירה צילום: צילום מסך

העיתונאי יאיר קראוס, כתב ווינט וידיעות אחרונות בגליל ובגולן, הודיע על התפטרותו מתפקיד חבר הוועד המנהל של ארגון העיתונאים, במחאה על ההודעה שהוציא הארגון נגד סגירת משרדי אל גז'ירה ברמאללה. 

"זו תקופה ארוכה שארגון העיתונאים מתעסק בנושאים שבינם לבין הגנה על העיתונות ועל עיתונאי ישראל אין קשר וצר וכואב לי על כך", כתב קראוס בטוויטר. "ההתגייסות ההזויה לטובת גוף מסית כמו אל-ג׳זירה - אוהד חמאס - היא הקש ששבר את גבי. לפיכך אני מודיע בזאת על התפטרותי מתפקידי כחבר הוועד המנהל של הארגון".

בהודעה של ארגון העיתונאים שעוררה את זעמו של קראוס, נכתב: "פשיטת חיילי צה"ל על משרדי אל ג'זירה בעייתית ומעוררת דאגה. ארגון העיתונאים והעיתונאיות מביע דאגה מסגירת משרדי אל ג'זירה ברמאללה ומהחרמת כל הציוד העיתונאי. הסגירה נעשתה תחת צו אלוף, בכפוף לחוות דעת חסויה ולא ניתן לדעת מה עומד מאחורי ההחלטה לסגור את המשרדים".

עוד כתבו בארגון: "בתוך כך, המהלך בוצע בצורה פומבית ומתוקשרת, במה שנראה כמהלך יחצ"ני ותו לא. סגירת כלי תקשורת בצו צבאי - ולא בהליך משפטי פומבי והוגן - צריכה להדאיג כל עיתונאי וכל אזרח במדינה דמוקרטית".

קראוס לא היה היחיד בברנז'ה שהביע זעם על הדברים. כך למשל, העיתונאי עקיבא נוביק מכאן 11, הגיב: "הסיבה היחידה שאיני מפסיק את תשלום דמי החבר אליכם, היא שעשיתי את זה כבר לפני שנתיים".

כתב המשפט של כאן, אבישי גרינצייג תקף: "קשקשנים שמבלבלים את המוח", וציין כי "‏בית המשפט קבע שוב ושוב שאלג׳זירה נתפסת על ידי חמאס כזרוע התקשורתית וההסברתית שלו, שהיא משמשת שופר לארגון טרור אויב בעת מלחמה, שהיא משרתת אותו ואת ערכיו, ושהערוץ פרסם תכנים שמהללים פגיעה בישראל ואף פורסמו בו הדרכות איך לבצע פיגועים ואיך לפגוע בכוחותינו".

סגן השר לשעבר אביר קארה ממפלגתו של רה"מ לשעבר בנט, כתב בתגובה: "ארגון העיתונאים של ישמעל".

איש התקשורת החרדי אבי גרינצייג הגיב: "מקווה שאף עיתונאי נורמלי לא נשאר אצלכם אחרי ההודעה ההזויה הזו".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום