מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שימו לב: מצלמות אבטחה ביתיות עלולות לשמש את האויב לצורכי ריגול

לאור המצב הביטחוני, מערך הסייבר הלאומי מפרסם מספר המלצות לאזרחים אשר נועדו לחזק את ההגנה על הפלטפורמות שבבעלותכם ולזהות הודעות כזב שמקורן ממדינות אויב וארגוני הטרור

שימו לב: מצלמות אבטחה ביתיות עלולות לשמש את האויב לצורכי ריגול
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאור המצב הביטחוני, מערך הסייבר הלאומי מפרסם מספר המלצות לאזרחים אשר נועדו לחזק את ההגנה על הפלטפורמות שבבעלותכם ולזהות הודעות כזב שמקורן ממדינות אויב וארגוני הטרור.

הימנעו משיתוף מידע רגיש - שעלול לסייע לאויב, כגון מיקומי כוחות, תמונות של נזקים, או תנועות צבא. זה חל גם על וואטסאפ וגם על רשתות חברתיות.  

היזהרו מהשפעה זרה וממידע כוזב - מדינות אויב וארגוני טרור משתמשים במידע מטעה במטרה להשפיע על דעת הקהל ולפגוע בחוסן הלאומי. לפני שיתוף ידיעה, עצרו ובדקו: מהו מקור הידיעה? האם המידע אמין ומופיע במקורות רשמיים נוספים? האם מדובר בעובדה או דעה? בדקו גם אם ההודעה מנוסחת בצורה שמעוררת רגשות עזים או הופצה פעמים רבות. שימו לב כי לעיתים מדובר בתוכן ישן שהוצא מהקשרו.  

אבטחת מצלמות פרטיות - מצלמות אבטחה ביתיות עלולות לשמש את האויב לצורכי ריגול, גם אם המצלמה פונה החוצה אל הכביש. מומלץ לשנות את שם המשתמש והסיסמה של המצלמה, לוודא שהמוצר מעודכן בגרסאות האבטחה האחרונות, ולנתק את המצלמה כשאינה בשימוש. אם אפשרי, הפעילו אימות דו-שלבי באפליקציית הניהול של המצלמה.

חיזוק הגנה על הרשתות החברתיות והוואטסאפ - היזהרו במיוחד מהודעות המבקשות מכם קוד אישי או הודעות המודיעות כי הרשת החברתית שלכם עומדת להיחסם. זה ניסיון לפרוץ לכם. בצעו עוד היום אימות דו-שלבי בכל הרשתות החברתיות והוואטסאפ שלכם – זה מעניק הגנה מפני 90% מהפריצות. 

ערנות להודעות הפחדה - בתקופה זו היו זהירים במיוחד כלפי הודעות חשודות וכן משיחות טלפון מחו"ל המכילות איומים. אל תלחצו על קישורים לא ידועים, חסמו את המספר השולח, ודווחו למוקד של מערך הסייבר.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום