מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סורים רבים מתמוגגים מהמכות שסופג חיזבאללה מישראל

אנשי נסראללה חוללו זוועות כשנשלחו לסייע לאסד במלחמת האזרחים לפני מספר שנים, חלקם הביעו שמחה לאור התקיפות שסופג חיזבאללה מישראל. גולש סורי כתב: "חיזבאללה השתתף בהרג העם הסורי בדרכים הנוראיות ביותר, כולל מצור ומוות ברעב"

סורים רבים מתמוגגים מהמכות שסופג חיזבאללה מישראל
תקיפות בלבנון צילום: צילום מסך

בסוריה יש לא מעט שדווקא שמחים מהמכות שסופג בימים האחרונים ארגון חיזבאללה, תחילה עם מתקפות פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר, אחר כך עם חיסול צמרת כוח רדואן וכעת עם הפצצות נרחבות של חיל האוויר.

 

תקיפות צה"ל בלבנון צילום: רשתות ערביות

הסורים, בעיקר הסונים במדינה, לא שכחו לחיזבאללה את השנים שבהן לקח חלק משמעותי במלחמת האזרחים במדינה ורצח בלי הבחנה את קרוביהם וחבריהם. חיזבאללה תמך במשטרו של בשאר אל-אסד, נשיאה העלווי של סוריה, ונלחם יחד עם השיעים והעלווים במתנגדי המשטר.

מפקדים רבים בחיזבאללה צברו שם ניסיון רב שכעת עשוי לשמש אותם במלחמה מול ישראל. בימים האחרונים ברשתות החברתיות רואים את השמחה לאיד בקרב אותם סורים שהכירו מקרוב את האכזריות של חיזבאללה.

ב-Ynet דווח כי עיתונאי סורי בשם האדי אל-עבדאללה העלה סרטון לרשת החברתית X, שבו ניסה להסביר מדוע חלק מהסורים מתנגדים לחיזבאללה. בסרטון שפרסם הוא הבהיר כי כלל לא משנה מי פוגע בחיזבאללה: "גם אם השטן בעצמו יבוא ויהרוג את חברי חיזבאללה הפושעים ויפטור אותנו מהם נשמח באותה המידה".

רשת אל-ערביה הסעודית פרסמה כי אחרי פיצוץ הביפרים בלבנון בשבוע שעבר, נראה אדם מחלק ממתקים ואומר: "זה כדי לציין את מותם של חלק או רבים מהמפלגה של איראן בלבנון". בקטע נוסף בסרטון מצולם אדם אחר שאומר: "הביפרים התפוצצו. איזה חדשות טובות. אנחנו כסורים לא רגילים לקבל חדשות כאלה".

ליאור בן ארי דיווחה בווינט, כי גולשים סורים, מתנגדי חיזבאללה, כתבו: "הבעיה שלי עם חיזבאללה היא שהם הרגו את אחי ואת בני הדודים שלי. הם הרגו את הבת של השכנים שלנו, בת פחות משנה, כשהייתה בידי אימה. הם הרגו את האנשים שלי במדאיא, הבעיה שלי עם חיזבאללה היא שהם הרסו את המדינה שלי".

גולש סורי אחר כתב: "חיזבאללה השתתף בהרג העם הסורי בדרכים הנוראיות ביותר, כולל מצור ומוות ברעב. לכל האנשים החופשיים ולאלה המדוכאים על ידי איראן והמיליציות שלה, יש זכות לשמוח היום". רשת אל-ערביה הדגישה בסרטון כי "הסורים תיארו את מתקפת הביפרים, אחת התקיפות הקשות בהיסטוריה של חיזבאללה, כעונש של חיזבאללה על הרג ילדים".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום