מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אפקט המלחמה: פגיעה כלכלית, אך עלייה משמעותית בנכונות להתנדבות

סקר שנערך על ידי ארגון רחשי לב בקרב משפחות של ילדים חולי סרטן מוצא כי רוב המשפחות מעידות על פגיעה כלכלית ועלייה דרסטית בעומס הנפשי - מצד שני: עלייה משמעותית בנכונות להתנדבות

אפקט המלחמה: פגיעה כלכלית, אך עלייה משמעותית בנכונות להתנדבות
ילדים רצים לממ"ד צילום: אנה קפלן, פלאש 90

סקר שנערך במהלך מלחמת חרבות ברזל על ידי מכון ״מאגר מוחות״ בהזמנת ארגון ׳רחשי לב׳ מצא כי משפחות רבות לילדים חולי סרטן, המאושפזים לזמן ארוך, מעידים על פגיעה אנושה באיכות החיים ואיכות הטיפול שלהם ושל המשפחות. במהלך השבוע האחרון אף עברו להתגורר תושבים מהצפון במלוניות של ׳רחשי לב׳ בתוך מתחמי בתי החולים כדי להימנע מנסיעות.

עוד עולה בסקר כי בעקבות המלחמה 76% מההורים חשים פגיעה בתחושת הבטחון הכלכלי שלהם, וכ-50% מעידים שהמצב הכלכלי שלהם הורע בעקבות המצב. עוד עולה כי 85% מההורים חשים עליה בדאגה ובלחץ הנפשי שלהם וכ-49% אף מדווחים על פגיעה בתחושת הביטחון בדרך לבתי החולים.

במקביל לכך מעידים 46% מההורים כי ישנה עלייה בהתנדבויות ובנכונות לסיוע לילדיהם. בארגון רחשי לב מציינים כי גם ישנה עלייה בהתגייסות לשנת שירות בבתי החולים ומציינים לחיוב את הקשר ההדוק שישנו בין בנות השירות לבין משפחות המטופלים והילדים המטופלים.

במקביל ישנן משפחות רבות של מטופלים שמתגוררות בצפון, בעקבות המתיחות והוראות פיקוד העורף החדשות, משפחות רבות מוצאות את עצמן במהלך הטיפול בחוסר אונים. ברחשי לב מבצעים מאמצים רבים לספק מענה במלוניות בתוך המתחמים שלהם בבתי החולים.

שימי גשייד מנכ״ל רחשי לב: ״הנתונים העולים בסקר מהווים אתגר חדש ויחודי להורים ולילדים שנאבקים במחלה הקשה. בתקופה הזו הפעילות של ארגון רחשי לב הופכת להיות אף יותר קריטית, עלינו מוטלת החובה לא לאפשר למצב הבטחוני להשפיע על החולים ומלוויהם וכך נמשיך לפעול״.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום