מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היישוב הקהילתי המשלב בנגב המערבי - אושר למתן תוקף

תכנית ביוזמת משרד הבינוי והשיכון לדניאל - היישוב הקהילתי המשלב בנגב המערבי - אושר למתן תוקף. שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "יישוב זה עם אופיו הייחודי מממש את תפיסתנו ביצירה של מרחבי מגורים שהם גם מרחב קהילתי וחברתי ואינם רק מקומות לדור בהם"

היישוב הקהילתי המשלב בנגב המערבי - אושר למתן תוקף
פרויקט בניה צילום: שאטרסטוק

היישוב דניאל, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון, המינהל לעניני הכפר, אושר היום (23.9) בהוועדה המחוזית דרום למתן תוקף.

היישוב דניאל, היישוב מוקם במועצה האזורית מרחבים, בסמוך למוסד השיקומי "עדי נגב", ויישלב לראשונה מגורים עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ומגורי אוכלוסייה כללית, ומוקם על בסיס תפיסה חברתית המשלבת אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים לצד אוכלוסייה כללית. היישוב מתוכנן עבור 500 בתי אב, מתוכם כ-120 יחידות דיור לאוכלוסייה בעלת מוגבלויות.

היישוב ייתן  מענה עבור משפחות של מטופלים ב"עדי נגב", לאנשי צוות מהמוסד, לזוגות צעירים מהמועצה האזורית וכן גם לאנשי קבע המשרתים באזור.  כ-30%  מתושבי היישוב יהיו עם זיקה מהותית ל"עלה נגב" כגון צוות רפואי ומשפחות של מטופלים. 
ביישוב יתקיים מיזם של דיור בקהילה שבמסגרתו ייבנו במבנים משותפים, ובהם יגורו דיירים עם צרכים מיוחדים. 

במקביל לאישור היום אנו מקדמים שכונה ראשונה לשיווק ולפיתוח ביישוב שגם יחזק את ההתיישבות בנגב המערבי לצד מתן מענה לביקושים למשפחות צעירות.

המוסד "עדי נגב", הוא כפר שיקומי ייחודי עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלויות. התפתחות "עדי נגב" ופתיחת בית החולים השיקומי בנגב בשנה הבאה צפויות להביא לאזור אוכלוסייה חדשה ולייצר מקומות עבודה נוספים באזור. 

דניאל הוא יישוב חדש וראשון מסוגו בארץ, והחל בשלבי התכנון הראשוניים נלקחים צורכי אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים במסגרת שיקולי התכנון של היישוב ולצורך שילובם המלא - פיזית וקהילתית ביישוב. כך למשל, היישוב כולו מוקם בהנגשה מלאה לסוגים שונים של נכויות, מרחקי הליכה, קשר ישיר למוסד לעלה נגב, תנועה ממונעת רק בשולי היישוב ולא בתוכו ועוד. 

הבנייה במקום תתאפיין במגוון צורות בנייה: רוויה, סמי רוויה וצמודי קרקע. כמו כן ייבנו מבנה קהילתי רב-תכליתי, מוסדות ציבור, מעון יום, גנים ובית כנסת.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף אמר: "האישור היום הוא ציון דרך משמעותי בהקמת היישוב דניאל. יישוב זה עם אופיו הייחודי מממש את תפיסתנו ביצירה של מרחבי מגורים שהם גם מרחב קהילתי וחברתי ואינם רק מקומות לדור בהם. נמשיך לקדם יצירה של יישובים, שכונות ובתים מונגשים, בהם אוכלוסיות תושבים בעלי מוגבלויות חיים ומתפקדים באופן מלא יחד עם האוכלוסייה הכללית לטובת כלל הציבור".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן אמר: ״משרד הבינוי והשיכון, באמצעות המינהל לענייני הכפר, שם דגש גדול על פיתוח ההתיישבות הכפרית, שמספקת חלופות דיור מגוונות לציבור. ערכו של אופי התיישבותי זה בולט אף יותר בהקמתו של היישוב דניאל כיישוב משלב".

סמנכ"לית בכירה לענייני הכפר, אסנת קמחי אמרה: "המינהל לענייני הכפר, שאני עומדת בראשו, עוסקי בביסוס והרחבת ההתיישבות הכפרית בנגב ובגליל. חלק נכבד מהעשייה הינו בכל הקשור להקמת ישובים חדשים שהממשלה אישרה את הקמתם. אני גאה ונרגשת על קידומו ואישור התכנית של היישוב החדש דניאל- על ייחודיותו וערכיו. כעת אנו עם הפנים לפיתוח השכונה הראשונה ולקליטת משפחות צעירות וכן קליטת אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים כחלק מתכנית הישוב".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום