מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מכתב היסטורי: גדולי ישראל מהארץ בקריאה להשתתף בבחירות בארה"ב

גדולי ישראל וראשי הישיבות בראשות מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש מדגישים במכתבם באופן מיוחד את החובה של כל אחד ואחד לנצל את זכותו היות ויש בזה עניינים רבים של פיקוח נפש וסכנת נפשות וכן עניינים שנוגעים לארץ ישראל. המכתב המלא

מכתב היסטורי: גדולי ישראל מהארץ בקריאה להשתתף בבחירות בארה"ב
הגר"י אייכנשטיין בהתייעצות אצל הגרמ"ה הירש צילום: באדיבות המצלם

היסטורי: על רקע מערכת הבחירות הסוערת בארה"ב, היום מתפרסם מכתב מיוחד חתום בידי גדולי ישראל ובו קריאה נדירה לאזרחי ארה"ב שמתגוררים בישראל שלא לשבת בחיבוק ידיים, אלא לנצל את זכותם ולהצביע בבחירות לנשיאות ארה"ב. 

המכתב חתום בידי מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, אליו הצטרפו גם ראש ישיבת יד אהרן הגאון רבי יהושע איינשטיין, ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, וראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל. 

גדולי ישראל מדגישים במכתבם באופן מיוחד את החובה של כל אחד ואחד לנצל את זכותו היות ויש בזה עניינים רבים של פיקוח נפש וסכנת נפשות וכן עניינים שנוגעים לארץ ישראל. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היוזמה לפרסום המכתב הנדיר עלתה לאחר פנייה של רבנים ומנהיגים מארה"ב שפנו לגדולי ישראל בבקשה להורות לציבור להשתתף בבחירות הגורליות. 

הנוסח המלא של המכתב מתפרסם היום לראשונה וצפוי להופיע בכל המוסדות והיכלי התורה בקריאה לתלמידים לממש את זכותם ולהצביע בבחירות. 

במכתב נכתב: "אל אחינו בני ישראל, בעלי אזרחות ארצות הברית, די בכל אתר ואתר ואף מבני ארץ ישראל שמחזיקים בזכות ההצבעה בבחירות לנשיאות, ה' עליכם יחיו".

"הן ידוע שעומדים אנו כעת בפתחה של מערכת בחירות גורלית לנשיאות ארצות הברית, והיות ויש בזה ענינים רבים של פיקוח נפש וסכנת נפשות וכן עניינים הנוגעים לארץ ישראל ומסורת ישראל שתלוים בבחירות אלו".

"על כן קריאתנו ובקשתנו בשעה זו, לא עת לחשות ולעמוד מנגד, ועל פי דעת תורתנו הקדושה, חובה קדושה להשתדל ולהשתתף בבחירות ולעשות ככל יכולתו להביא אחרים עימו".

את מכתבם מסיימים: "וה' יעשה הטוב בעיניו, ויראה בעני עמו, ויחיש עת פדיון, וישלח משיח צדקנו לגאלנו, במהרה בימינו אמן".

 

המכתב של גדולי ישראל | צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום