מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מטה הרב כהנא נגד סמוטריץ: "נאבק קשות שלא יחתמו לרב כהנא"

לאחר היציאה הרשמית למירוץ הבחירות לרבנים הראשיים, במטה המועמד הגאון רבי מאיר כהנא מסירים כפפות ותוקפים את סמוטריץ' שלא סייע לרב כהנא כמועמד ועדת הרבנים בציונות הדתית: "כוחו הרב של הרב כהנא נצבר רק מכוח עבודה עצמית", כתבו

מטה הרב כהנא נגד סמוטריץ: "נאבק קשות שלא יחתמו לרב כהנא"
השר סמוטריץ׳ עם הרב מאיר כהנא צילום: באדיבות המצלם

ברקע הפרסום לפיו סמוטריץ' הודיע לחברי מפלגתו כי החליט לתמוך ברב מיכה הלוי לרב הראשי, חרף התחייבותו בעבר, ולמרות שהרב הלוי חתם שלא להתמודד משהפסיד בוועדת הרבנים, כעת במטה הרב מאיר כהנא מפרסמים הודעה חריגה בחריפותה.
 
בפתח הדברים הם מציינים כי "ועדת הבחירות אישרה באופן רשמי את מועמדותו של הרב מאיר כהנא לרב הראשי הבא לישראל. בכך יוצא הרב כהנא לדרך באופן רשמי כמועמדה של ועדת ארבעים הרבנים בראשותו של הרב יעקב אריאל שליט"א.

"התמיכה רחבה, חוצה מחנות ושבטים ומייצגת את הפסיפס המגוון שבציבוריות הישראלית, ומכוחה ננצח בס"ד".

בשלב זה הם עוברים לתקוף חזיתית את סמוטריץ': "עם זאת, אנו מוכרחים לציין כי באופן תמוה, דווקא הנהגת מפלגת הציונות הדתית, מי שאמורה להיות הבית המייצג של ועדת הרבנים – אינה לוקחת חלק במערכה.

"למעט הצהרה והתחייבות לאחר הבחירה בוועדה לפני שנה וחצי, לא קיבל הרב כהנא מהנהגת הציונות הדתית כל סיוע לאורך הדרך, לא בגב נדרש מול חברי גוף בוחר, לא מול גורמים פוליטיים, ואפילו לא בשלב החתימות להגשת המועמדות".

בהודעה הם מדגישים כי "כוחו הרב של הרב כהנא בגוף הבוחר נצבר עד כה אך ורק מכוחה של עבודה עצמית קשה בס"ד, בליווי מסור של צוות רבנים ופעילים המקיפים את הרב לאורך כל חודשי הבחירות".

בכך מחדדים הם כי הרב כהנא מחזיק בכוח עצמאי רחב משלו, ואף מאשימים כי "במהלך ימי ההחתמות נתקלנו בלא מעט גורמים פוליטיים, שנאבקו קשות בחברי גוף בוחר שלא יחתמו לרב כהנא, תוך הפעלת לחצים פסולים ושימוש בסמכות לרעה.

"זממם לא צלח, הרב כהנא מתייצב בגאון על מפת המועמדים מכוח שולחיו, חברי ועדת הארבעים, ואף ישלים את המלאכה עד לניצחון הגדול בס"ד".

לסיום כותבים במטה של הרב כהנא: "אנו סמוכים ובטוחים כי חברי הגוף הבוחר לא ייכנעו להפחדות והנסיונות להלך עליהם אימים, וכי הם יבחרו ברב מאיר כהנא כמועמד המתאים ביותר להוביל את הרבנות הראשית בתקופה זו".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום