מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יהודי בריטי שהפגין נגד ישראל, לא יקבל אזרחות, נאלץ לעזוב

ישראל מגרשת פעיל יהודי בריטי שניסה לעלות לישראל על פי חוק השבות. ליאו פרנקס נעצר בהפגנה נגד ישראל, הוא השתתף בהפגנה לצד פלסטינים בגדה המערבית. בקשת העלייה שלו נדחתה באופן מסתורי

יהודי בריטי שהפגין נגד ישראל, לא יקבל אזרחות, נאלץ לעזוב
הפגנות פלסטינים ביו"ש צילום: פלאש 90

ליאו פרנקס יהודי בריטי, בן 25, היה בישראל פעמים רבות וקיווה לעלות לארץ ולהפוך לישראלי. הוא נכנס לארץ באשרת תייר, כעת חמישה חודשים לאחר מכן, רשויות ההגירה בישראל הורו לו לעזוב.

לטענת פרנקס, אחרי שהוא השתתף בהפגנות נגד ישראל בגדה המערבית ובהפגנה נגד הממשלה בירושלים, הוא נעצר לזמן קצר ושוחרר. פרנקס סבור שבגלל פעילותו הפוליטית נמנעה ממנו אזרחות ישראלית במשרד הפנים.

לטענת פרנקס בקשת האזרחות שלו נדחתה באופן מסתורי והוא יאלץ לעזוב את המדינה עד יום ראשון. משרד הפנים לא השיב לשאלות של סוכנות הידיעות היהודית אליה התראיין פרנקס.

"האם המשרד מתנכל אליו בגלל שהוא סוג של פעיל? אני לא יכולה להגיד. ברור שהמשטרה רוצה שהפעילים האלה יעזבו את המדינה, וזו הייתה התוצאה הסופית של פעולות משרד הפנים", אמרה אירה רוזינה עורכת הדין הישראלית של פרנקס.

"זה אדם בעל זכות לעלות", אמרה. "כדי למנוע ממישהו לממש את הזכות הבסיסית הזו צריך הצדקה לכך".

פרנקס, שגדל בלונדון והתגורר בישראל עם משפחתו במשך תקופה בילדותו, אומר שהוא אינו מזוהה עם קבוצה מסוימת. אבל הוא הצטרף להפגנות התנחלויות.

פרנקס השתתף בהפגנה ב-6 במאי, נגד החלטת ישראל לפלוש לעיר רפיח בעזה. בסיום ההפגנה הוא נעצר. בתחילה הוא הואשם בתקיפת שוטר. לטענתו האישום בוטל במהירות מכיוון שלדברי פרנקס, הוא לא תקף אף אחד אלא היה קורבן לאכזריות משטרתית.

התקרית הבאה התרחשה קצת יותר מחודש לאחר מכן, ב-19 ביוני, בדרום הר חברון. פרנקס אמר שהוא היה שם כאחד המתנדבים היהודים שמגיעים בקביעות ללוות רועי צאן פלסטינים.

חיילים שהיו במקום ביקשו לראות את דרכונו של פרנקס ולאחר שפרנקס סירב, הוא נעצר לזמן קצר, כך טען פרנקס. המשטרה החרימה את הדרכון שלו.

ב-7 ביולי, פרנקס, עדיין ללא דרכונו, נעצר לזמן קצר בדרום הר חברון פעם נוספת. הפעם טען פרנקס, לאחר שצילם "אלימות מתנחלים נגד פלסטינים". פרנקס פנה לבית המשפט וביקש משופט לחייב את המשטרה להחזיר את הדרכון, מה שאכן קרה.

לטענתו יש לו עד יום ראשון לעזוב את הארץ, אחרת הוא ייעצר בגין שהיה לא חוקית. בתגובה לפניית סוכנות הידיעות היהודית, משרד הפנים מסר כי פרנקס מוזמן להתחיל את תהליך העלייה מחדש מארצו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום