מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דו"צ חשף את הפרויקט החשאי: חיזבאללה מנצל משפחות עניות לאחסון טילים לטווח ארוך

חיזבאללה פנה למשפחות שיעיות עניות עם הצעה לאחסן טיל לטווח ארוך שיהיה מוכן לשיגור תוך דקות. המשפחות נמצאות ברוב הכפרים השיעיים שמדרום לביירות. חיזבאללה העריך שישראל לא יודעת על הימצאות הטילים האלה או שאינה יודעת לאתר אותם בדיוק. וגם: מה הסיבה שהפרויקט לא הותקף עד כה

דו"צ חשף את הפרויקט החשאי: חיזבאללה מנצל משפחות עניות לאחסון טילים לטווח ארוך
הדמיית הטיל בתוך הבית צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה השיק לפני כעשור פרויקט חשאי מיוחד: הוא הציע לתושבי דרום לבנון להקצות חדר בביתם תמורת תשלום שכירות קבוע לדייר מיוחד במינו. לא מדובר בבן אנוש, אלא בטיל לטווח ארוך יחסית, עם ראש קרב כבד, שיהיה מונח על משגר מוכן לשיגור באותו חדר צמוד לבית המשפחה שמאחסנת אותו.

על פי הדיווח של רון בן ישי בווינט, לחדר הזה יהיה גג שניתן יהיה להסירו בקלות, תוך דקות אחדות, ואז לזקוף את הטיל על המשגר ולשגר אותו. הכוונה הייתה שהמשפחות שאצלן נמצא הטיל ישמשו לו מגן אנושי וגם הסוואה.

 

הדמייה של כפר בלבנון בו חיזבאללה מאחסן אמצעי לחימה בבתים צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה בחר במשפחות שיעיות עניות, במשך הזמן חיזבאללה רכש מגרשים וחלקות קרקע שעליהן בנה במיוחד בתים והציע אותם חינם או בתשלום זול במיוחד למשפחות שיעיות, שיהיו מוכנות לאחסן לצידן בחדר מיוחד את הטילים לטווח בינוני שחלקם אמורים להגיע גם למרכז ישראל. מדובר במאות טילים שמוכנים לשיגור תוך דקות על ידי פעילי חיזבאללה מיחידות מיוחדות, שיכוונו אותם וישגרו אותם.

 

תיעוד של השמדת טיל השיוט, המחבלים והבית צילום: דובר צה"ל

על פי הדיווח, חיזבאללה העריך שישראל לא יודעת על הימצאות הטילים האלה או שאינה יודעת לאתר אותם בדיוק.

רון בן ישי מדווח כי צה"ל לא תקף את הטילים האלה עד כה משלוש סיבות: האחת, כדי לא לפגוע בצורה נרחבת באזרחים לבנונים. הסיבה השנייה הייתה שישראל למדה לקח מהלחימה ברצועה והבינה שחיזבאללה ינצל את זה כדי לכרסם בלגיטימציה של ישראל. הסיבה השלישית היא שמדובר בטילים לטווח בינוני עם ראש נפץ כבד שעצם תקיפתם הייתה גורמת לתגובה עצימה של חיזבאללה, שהייתה מתרחבת מעבר לצפון ולגליל.

עכשיו, צה"ל מסיר את הכפפות והיום הוא תוקף את הטילים האלה. אבל הכוונה לגרום למשפחות שיש בבתיהם או בסמוך להם טילים לעזוב את בתיהם ולא להיפגע כאשר החדר עם הטיל יותקף והטיל יושמד, ובניגוד לעזה מיד אחרי התקיפה הם יוכלו לחזור לבתיהם.

     

    בחדרי חרדים

    art

     צבע אדום