מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בית המשפט הרשיע את רוצח בני הזוג כדורי ברצח בנסיבות מחמירות

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את ואסים אסעיד, רוצח בני הזוג כדורי, ברצח בנסיבות מחמירות ומעשה טרור של ניסיון רצח. הכרעת הדין מתבססת על ראיות אובייקטיביות הכוללות ממצאי DNA מכתמי דם של קורבנותיו

בית המשפט הרשיע את רוצח בני הזוג כדורי ברצח בנסיבות מחמירות
המחבל וסים אסעיד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום פה אחד את הנאשם וסים אסעיד ברצח בנסיבות מחמירות של בני הזוג כדורי ז"ל לפני למעלה מ-3 שנים. אסעיד הורשע אף בשתי עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח ובעבירות נוספות.

לפי כתב האישום, בפברואר 2019, הנאשם חיפש קורבן יהודי לפגוע בו. בשעות הלילה הבחין הנאשם ביהודה כדורי ז"ל המגיע ברכבו לרחבת החניה שלפני הכניסה לבניין  בירושלים בו התגורר עם רעייתו, תמר כדורי ז"ל. כדורי ז"ל יצא מהרכב כדי לפרוק מצרכים. הנאשם עקב אחריו, נכנס לדירה ושם דקר את תמר כדורי ז"ל מספר פעמים. לאחר מכן המתין עד שכדורי ז"ל יכנס לחדר שבו הסתתר, הסתער עליו ודקר אותו בסכין. 

אירוע נוסף התרחש שלוש שנים לאחר מכן, עם שחרורו של הנאשם ממעצר מנהלי. הנאשם נכנס לישראל ביום 20.3.2022 במטרה להרוג יהודים. הוא הגיע לשכונת ארמון הנציב, שוטט ברחובות השכונה בכוונה לאתר קורבן יהודי ולרצוח אותו מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. לאחר כמה שעות, סמוך לשעה 01:20 ביום 21.3.2022, נכנס הנאשם לבניין בירושלים, עלה לקומה הראשונה, נכנס לדירה שדלתה הייתה פתוחה, ודקר בסכין את איוון טירוונסקי ז"ל, אזרח מולדובה העובד בישראל, שישן במיטתו. לאחר מכן דקר אדם אחר שהיה בדירה ופצע אותו. 

הכרעת הדין מבוססת על הודאות שנתן במהלך חקירתו, שחזורים שערך וראיות אובייקטיביות הכוללות ממצאי DNA מכתמי דם של קורבנותיו על גבי נעליו ובגדיו. טענת הנאשם לכך שהודאותיו ניתנו שלא מרצונו החופשי נדחו על יסוד העדפת עדויות החוקרים על דרך גביית ההודאות על גרסתו, והיכרות של הנאשם עם פרטים מוכמנים רבים שאותם ידע לתאר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום