מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בית המשפט החליט: פעילת הימין שפי פז תישלח ל-45 ימי מאסר

בית המשפט גזר על הפעליה שפי פז 45 ימי מאסר, בשל שורת עבירות הקשורות למאבקה נגד מסתננים בדרום תל אביב. השר בן גביר: "מחזק את שפי פז במאבקה לגירוש המסתננים הבלתי חוקיים שמטילים אימה בשכונות דרום ת״א"

בית המשפט החליט: פעילת הימין שפי פז תישלח ל-45 ימי מאסר
המסתננים שנתפסו צילום: השומרים מודיעין עילית

בית משפט השלום בתל אביב גזר 45 ימי מאסר בפועל על שפי פז, לאחר שהורשעה בשורת עבירות הקשורות למאבקה נגד מסתננים בדרום תל אביב. במקביל, דורון אברהמי, אשר היה שותף למחאה ולפעולות נגד מסתננים, נידון לעונש של מאסר על תנאי.

פז ואברהמי לא הביעו חרטה במהלך הדיון בבית המשפט. בדבריהם הדגישו כי הם לא מתחרטים על מעשיהם במסגרת המאבק להוצאת המסתננים משכונות דרום תל אביב, ואף הוסיפו כי הם מצטערים רק על כך שלא עשו יותר.

שפי פז אמרה לאחר גזר הדין: "בדרך לבית המשפט שאלתי את עצמי האם אחרי שסימנו אותנו כאויבי הציבור, בזמן שברחובות משתוללת מחאה חסרת מעצורים בחסות היועמ״שית ובשכונות הדרום מתחולל מרחץ דמים בקרב האריתראים, השופטת תתעשת ותרד מהסולם או שמא תבחר לנהוג בנקמנות ולהבהיר מה קורה למי שמעז להחציף פנים? היא בחרה בנקמנות. היא בחרה לשלוח אישה בת 72 למאסר על עבירות שמבוצעות יום יום בידי אנשים ״אחרים"". 

דורון אברהמי מסר: "בית המשפט הוציא את הדברים מפרופורציה. גזרו עלינו עונשים חמורים. השאלה הכי פשוטה שלי הייתה לגבי השופטת – האם לאור העבירות שעברתי, עבירות שעלולות להפר את שלום הציבור, אני יכול ללכת להפגין מחר או מחרתיים עם החברים שלי בקפלן? לא קיבלתי תשובה על זה. זו השאלה הכי מהותית בעיניי". 

עו״ד איתמר ברקאי המייצג את פז ואברהמי: "יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית! אכיפה בררנית על סטרואידים. מה שמותר ל"אליטה", שבמשך שנתיים צובעת/מרססת בספריי מקרקעין, שורפת כבישים, חוסמת את המדינה, מפרה את הסדר הציבורי ופוגעת בציבור הרחב תוך שזוכה להגנת היועמ"שית באצטלה של "אין מחאה אפקטיבית ללא הפרעה לסדר הציבורי", אסור למי שאינו בצד "הנכון" פוליטית, גם אם הוא מוחה על עוולותיה של המערכת כלפיו במשך כשני עשורים! ". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר: ״בית המשפט עושה איפה ואיפה: מחמיר בענישה כאשר מדובר בפעילי ימין ומקל בענישה כאשר מדובר בפעילי שמאל. אני מחזק את שפי פז במאבקה לגירוש המסתננים הבלתי חוקיים שמטילים אימה בשכונות דרום ת״א. המאבק של שפי, הוא המאבק של כולנו״.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום