מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פאניקה באיראן: משמרות המהפכה הורו להפסיק שימוש במכשירי קשר

משמרות המהפכה אסרו על שימוש במכשירי קשר. רוב המכשירים הם מייצור מקומי או מיובאים מסין ומרוסיה. משמרות המהפכה בודקים את כל המכשירים, "מודאגים מהסתננות ישראלית", כך אמר גורם ביטחוני

פאניקה באיראן: משמרות המהפכה הורו להפסיק שימוש במכשירי קשר
הפיצוצים בלבנון צילום: רשתות ערביות

לאחר מבצע פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר אצל חיזבאללה בלבנון שגרמו להרוגים רבים ולאלפי פצועים בקרב מחבלי חיזבאללה, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת הבוקר, כי משמרות המהפכה של איראן הורו לאלפי חבריהם להפסיק לעשות שימוש בכל סוג של מכשיר קשר.

הדיווח מתבסס על שני גורמי ביטחון איראנים, ואחד מהם אמר כי מתנהל כעת מבצע רחב היקף על ידי משמרות המהפכה כדי לבדוק את "כל המכשירים" ולפי הגורם לא מדובר רק במכשירי קשר. הוא אמר שרוב המכשירים הם מייצור מקומי או מיובאים מסין ומרוסיה.

איראן מודאגת מהסתננות של סוכנים ישראלים, כולל משתפי פעולה איראנים שעובדים עבור ישראל, וכבר החלה חקירה יסודית בקרב אנשי משמרות המהפכה מדרג בינוני וגבוה, כך אמר בכיר איראני לרויטרס שסירב להזדהות בגלל רגישות הענין.

"זה כולל בדיקה של חשבונות הבנק שלהם הן באיראן והן בחו"ל, כמו גם את היסטוריית הנסיעות שלהם ושל משפחותיהם", אמר הגורם.

הגורם הביטחוני האיראני סירב למסור פרטים על אופן התקשורת של משמרות המהפכה, המונה 190,000 איש. "לעת עתה, אנו משתמשים בהצפנה מקצה לקצה במערכות הודעות", אמר.

לדברי אותו פקיד, קיימת דאגה רחבה בקרב הממסד השלטוני באיראן. בכירי משמרות המהפכה בשיחות עם החיזבאללה להערכות טכניות, וכמה דוגמאות של ביפרים שהתפוצצו נשלחו לטהראן לבדיקת מומחים איראנים.

בכיר איראני אחר אמר כי הדאגה העיקרית היא ההגנה על מתקני הגרעין והטילים של המדינה, במיוחד אלה מתחת לאדמה.

"מאז השנה שעברה, אמצעי האבטחה באותם אתרים התגברו באופן משמעותי" אמר. "מעולם, מעולם לא היו אבטחה ואמצעים קיצוניים כה הדוקים כמו שיש עכשיו", הוסיף, ואמר כי האבטחה הוגברה משמעותית מעבר לרמות הקודמות לאחר פיצוצי הביפרים בלבנון.

לדבריו, הכוחות של איראן הפסיקו להשתמש בביפרים במשך יותר משני עשורים. טהראן פיתחה מכשירי קשר משלה באמצעות התעשייה הביטחונית שלה כדי להימנע מהסתמכות על יבוא זר, במיוחד בשל הסנקציות המערביות שהוטלו על טהראן בגלל תוכנית הגרעין שלה.

עם זאת, בעבר ייבאה איראן מכשירי תקשורת ממדינות כמו סין ורוסיה ואפילו יפן.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום