מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דובר צה״ל הגרי חושף: חיזבאללה ניסה לבצע שיגור של טיל שיוט מתוך בית אזרחי

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פנה בהצהרה לתושבי דרום לבנון ואמר להם: "התרחקו מיד מהבתים שבהם הוחבאו אמצעי לחימה" | על השמועות על חיסולו של סינוואר: "אני לא יכול לאמת את זה ולא יכול לשלול את זה"

דובר צה״ל הגרי חושף: חיזבאללה ניסה לבצע שיגור של טיל שיוט מתוך בית אזרחי
הדמיית הטיל בתוך הבית צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס בהצהרה לתקשורת לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל בלבנון הבוקר, ואמר כי הן יימשכו בשעות הקרובות. לצד זאת חשף כי מחבלי חיזבאללה תכננו לשגר טיל שיוט מבית אזרחי. 

הגרי אמר בפתח דבריו: "בשעות האחרונות אנחנו מזהים הערכות של חיזבאללה לתקוף את אזרחי מדינת ישראל. צה״ל החל בתקיפות לפני כשעה. בזמן הקרוב, צה״ל יתקוף מטרות טרור במרחב לבנון, להסרת האיומים".

 

תיעוד של השמדת טיל השיוט, המחבלים והבית צילום: דובר צה"ל

בפנייה לתושבי כפרי לבנון אמר: "לכל תושבי הכפרים בלבנון, בזמן הקרוב צה״ל יתקוף מטרות טרור בלבנון. אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים, בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה, להתרחק מהם מיד. זאת לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. חיזבאללה מתכנן לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח מדינת ישראל, תתרחקו מהם מיד לשם הגנתכם".

 

הכנת שיגור טילי שיוט מתוך בית צילום: דובר צה"ל

"צה"ל פועל וימשיך לפעול להגנה על אזרחי מדינת ישראל, בכל מקום בו יידרש", הוסיף דובר צה"ל. 

במהלך נאומו הציג תיעוד של הבית ממנו תכננו מחבלי חיזבאללה לשגר טיל שיוט לפני מספר שבועות. הגרי אמר: "כך נראה כפר בדרום לבנון. חיזבאללה מאחסן טילי שיוט, רקטות וכטב"מים בתוך בתים אזרחיים בחסות האוכלוסייה הלבנונית, ומסכן בכך את האזרחים הגרים בכפר".

 

הדמייה של כפר בלבנון בו חיזבאללה מאחסן אמצעי לחימה בבתים צילום: דובר צה"ל

 "אנחנו עוקבים אחר הפעילויות האלה, מאתרים את האמל"ח ומשמידים אותם בתקיפות מדויקות. זו תקיפה שבוצעה לפני כמה שבועות וכעת אנחנו חושפים לראשונה את השיטה של מחבלי חיזבאללה, אשר מסתירים טיל שיוט בבית אזרחי לגמרי, שבו הם מייצרים פתח ייעודי לשיגור הטיל, וממנו הם משגרים אותו לישראל. כאן ניתן לראות כיצד זיהינו את המחבלים פותחים את הפתח הייעודי, ובהתאם לכך ביצענו תקיפה ממוקדת, חיסלנו את המחבלים ומשם תקפנו באופן מדויק את המבנה ואת הטיל".

 

הצהרת דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התייחס לדיווחים אמש על חיסולו של מנהיג חמאס סינוואר: "אני לא שולל את זה, ולא מאשר את זה. יש לנו משימה להגיע לסינוואר".

על שיגורי הכטב"מים והטילים מעיראק אמר: "אנחנו מתחילת המלחמה פועלים מול כלל הזירות. נפעל להסיר איומים מכל שיידרש. התקיפות שלנו אתמול בלבנון היו חלק מסיכול ירי שנועד לפגוע בתושבי הצפון - ובאזורים נוספים".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום