מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גל תקיפות נרחב בעומק לבנון, יורט כלי טיס ששוגר מעיראק

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב יירטו הלילה מטרה שהגיעה מעיראק, מיליציות פרו-איראניות לקחו אחריות. צה"ל הודיע על על תקיפה נרחבת של מטרות חיזבאללה בלבנון. במקביל בלבנון דווח על שרשרת תקיפות בדרום המדינה ובבקעת הלבנון

גל תקיפות נרחב בעומק לבנון, יורט כלי טיס ששוגר מעיראק
תקיפה בלבנון צילום: צילום מסך

בצה"ל עדכנו כי התרעות הופעלו הלילה בין השעות 04:45-04:54 בדרום הגולן, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש ששוגר מעיראק ועשה את דרכו לשטח הארץ מסוריה. הופעלו התרעות על פי מדיניות, אין נפגעים.

התקיפה הנרחבת של צה"ל בלבנון מגיעה כ-24 שעות לאחר המטח האחרון של חיזבאללה לעומק ישראל, ולעבר הקריות. בווינט דווח כי היעדים התמקדו לא רק במתחמי שיגור, אלא גם במחסני אמצעי לחימה שנמצאים באזורים מיושבים בעומק לבנון.

אתמול אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי כי "חיזבאללה יקבל מכה ועוד מכה", והדגיש: "זהו ירי לעבר אזרחים. אף מדינה ריבונית לא יכולה לאפשר איום כזה על אזרחיה ועל ריבונותה".

רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה כי, אחת התקיפות התרחשה באזור העיירה זבוד, כ-125 ק"מ מהגבול עם ישראל, מצפון לבעלבכ. בדרום לבנון פרסמו תמונות של פטריות עשן מתקיפות צה"ל.

דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות שהופעלו בנטועה ובסאסא שבגליל המערבי כי מדובר בזיהוי שווא. ערוץ אלמנאר של חזבאללה מדווח על שורה של תקיפות של חיל האוויר במרחב א-נבטיה וצור בדרום לבנון.

כלי תקשורת בעיראק המזוהים עם המיליציות הפרו-איראניות טענו אתמול כי המיליציות הפרו איראניות שיגרו כ-15 כטב"מים לעבר צפון בית הירדן ודרום רמת הגולן, מה שהפעיל את האזעקות באזור. 

אתמול דיווח "האקונומיסט" הבריטי מפי מקורות צבאיים כי ישראל מתכננת "פלישה קרקעית" ללבנון במטרה ליצור אזור-חיץ של מספר ק"מ מצפון לגבול.

בכירים במיליציות הפרו-איראניות בעיראק וגם בארגוני הטרור ביהודה ושומרון אמרו לוושינגטון פוסט כי החלו לבדוק ולבחון את הציוד שברשותם, מחשש שהם מחזיקים אמצעים שישראל הטמינה בהם חומר נפץ כמו במכשירי הקשר של חיזבאללה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום