מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כמעט אסון בצפון: חיילים הרימו כטב"ם עם ראש נפץ שלא התפוצץ

חיילים מאזור אצבע הגליל גילו כטב"ם חמוש שלא התפוצץ, הרימו אותו והעמיסו לטנדר – כל זאת מבלי לדעת את הסכנה האמיתית. בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך הקריאות להפקת לקחים כבר נשמעות

כמעט אסון בצפון: חיילים הרימו כטב"ם עם ראש נפץ שלא התפוצץ
הכטב"ם צילום: ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אירוע חריג התרחש היום (ראשון) באזור אצבע הגליל, כאשר קבוצת חיילים מצאה כטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) שנפל באחד מיישובי האזור – אך למרבה המזל לא התפוצץ. החיילים, מבלי להבין את הסכנה, הרימו את הכטב"ם, הצטלמו עמו, ולבסוף העמיסו אותו על טנדר שהוביל אותו למועצת היישוב.

מתברר כי אותו כטב"ם היה בעל ראש נפץ שלא התפוצץ. התכתבות פנימית בין רבש"צים שדלפה ל-N12 מתארת את האירוע כנס: "בנס גדול הוא לא התפוצץ וגרם לאבידות", נכתב בהודעה. נוסף על כך, מודגש הצורך הדחוף להנחות את כל הלוחמים על הסכנות הטמונות באירועים מסוג זה: "דרושה שיחה דחופה לכל המסגרות, ותדרוך מיידי לכל הלוחמים. ההודעה חייבת לעבור לכולם".

בסיומה של אותה התכתבות הביע אחד המשתתפים זעם על התנהלות החיילים, תוך שהוא מציין כי "לא ייתכן שחיילים ימותו בגלל טיפשות וחוסר אחריות".

בתגובה לפניית N12, נמסר מדובר צה"ל: "מוקדם יותר היום זוהתה מטרה אווירית, שחצתה משטח לבנון ונפלה באחד מישובי אצבע הגליל. הנפל פונה בניגוד לנוהל המבצעי. האירוע תוחקר ונעשתה שיחת חידוד נהלים לכלל הלוחמים. האירוע הסתיים ללא נפגעים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום