מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בישראל בודקים אפשרות שסינוואר חוסל, וגם, העקרונות של חמאס במו"מ

בישראל בודקים אפשרות שמנהיג חמאס סינוואר חוסל בתקיפות צה"ל ברצועה. אין מודיעין וודאי שתומך בידיעה כזאת, וישנה מחלוקת במערכת הביטחון אם הוא שוב מנותק קשר או אכן חוסל

בישראל בודקים אפשרות שסינוואר חוסל, וגם, העקרונות של חמאס במו"מ
יחיא סינוואר בורח במנהרה צילום: דובר צה"ל

בישראל בודקים אפשרות שיחיא סינוואר חוסל בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. נכון לעכשיו, אין מודיעין חיובי שתומך בידיעה כזאת, וישנה מחלוקת במערכת הביטחון אם הוא שוב מנותק קשר או אכן חוסל, כך דווח ב'כאן 11'.

גם העיתונאי בן כספית דיווח, כי בישראל בודקים את האפשרות שיחיא סינוואר אינו בין החיים. האפשרות הזו הועלתה באמ"ן, ע"י כמה מהמומחים העוסקים בזירה הפלסטינית, אם כי אין לה תימוכין או הוכחות בשטח. בשב"כ, ככל הידוע, דוחים את האפשרות וסבורים שסינוואר בחיים.

על פי התיאוריה שנבדקת, סינוואר נהרג במהלך פעילות צה"ל מבלי שהדבר נודע או פורסם. כאמור, האפשרות הזו נבדקת כעת, אבל הסיכוי שהאיש אכן נהרג, אינו גבוה. בן כספית הוסיף: "היו גם בעבר מקרים בהם נעלם וחשבנו שנהרג, אבל אחר כך הוא צץ בחזרה", לפי גורם בקיא בנושא.

על רקע הדיווח הדרמטי הזה, ראש הממשלה בנימין נתניה אמר מוקדם יותר היום כי לפי המידע העדכני שבידי ישראל, כמחצית מהחטופים בשבי עדיין בחיים.

אותו מידע עדכני, מתבסס על ההערכות שהיו בישראל לפני רצח ששת החטופים במנהרה ברפיח. לפני אותו רצח העריכו בישראל כי כ-57 חטופים בחיים, אך כעת, לאחר אותה הוצאה להורג סבורים בישראל כי 50-51 מהחטופים נותרו בחיים. 

בתוך כך אליאור לוי ב'כאן חדשות' מדווח, כי חמאס ניסח שבעה עקרונות לעסקת חילופי חטופים ואסירים עם ישראל, שאושרו על ידי הנהגת הארגון - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11.

העקרונות הם: שחרור כל החטופים בתמורה לאסירים ביטחוניים והפסקת אש קבועה ל-5 שנים שכוללת נסיגה מלאה מהרצועה וחזרה לגבולות 7 באוקטובר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום